سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: میانگین پوشش بیمه ای در کشور حدود ۵۲درصد است اما میانگین پوشش بیمه ای در استان اصفهان با توجه به قدمت صنعتی بودن و فرهنگ بالای بیمه ای حدود ۶۷ درصد است.
کد خبر: ۱۰۵۶۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰ 12 July 2022

مرتضی حاجی کاظمی اظهار داشت: پوشش بیمه ای در استان اصفهان حدود ۱۵ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: حدود ۳۶۰ هزار نفر مستمری بگیر در استان اصفهان وجود دارد که با خانواده و افراد تحت تکفل نزدیک ۶۵۰ هزار نفر می شوند که سال‌ها بیمه پرداز بودند و در زمان حاضر مستمری بگیر هستند که بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان آنها را در بر می گیرند.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان اظهار داشت: ۴۴ شعبه، ۲ شعبه اقماری و حدود ۱۶ کارگزاری رسمی در استان به شهروندان خدمات رسانی می کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته" طرح ۳۰۷۰ " اجرا شد اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح این بود که ۳۰ مورد از خدمات پر تردد سازمان بصورت غیر حضوری ارائه شود و پیش بینی شده بود که از حدود ۷۰ میلیون مراجعه حضوری بکاهد.

حاجی کاظمی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر بیش از ۹۹ درصد نسخ بصورت الکترونیکی صادر می شود و پرونده الکترونیک درآمد که جزو آرزوهای دیرینه بود در حال تحقق است.

وی با اشاره به بیمه دانشجویی و بیمه فراگیر خانواده افزود: این امکان برای دانشجویان و جوانانی که اکنون مشغول به کار نبوده و خواستار ایجاد سوابق بیمه‌ای هستند، در قالب این ۲ طرح فراهم شده و با اجرای این طرح افراد تحت پوشش والدین خود خواهد ماند، تعهدات این بیمه با نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد است که افراد می‌توانند به دلخواه خود بهره‌مند شوند و زنان خانه‌دار نیز می‌توانند با استفاده از این طرح برای خود سابقه بیمه ایجاد کنند.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: در گذشته بیمه پرداز تامین اجتماعی حدود ۲۵ نفر بوده و مستمری بگیر یک نفر بوده است (ضریب دریافت و پوشش منابع ۲۵ به یک بوده) و یکی از اشکالات امروز جمعیت که موجب شده که در استان اصفهان حدود ۳.۳ دهم بیمه پرداز داریم و یک نفر مستمری بگیر وجود دارد.

وی افزود: این موضوع بعنوان یکی از مشکلات و چالش های بزرگ سازمان مشابه ما محسوب می شود اما این مساله برای تامین اجتماعی خیلی زودتر رُخ داده است و دستکم باید ۱۰ سال آینده به این نقطه می رسیدیم که در زمان حاضر به این مرحله رسیدیم.

حاجی کاظمی گفت: یک چالش بزرگ تامین منابع یک صندوق بین نسلی است که قرار است حق بیمه ای که دریافت می کند را به مستمری بگیری بدهد که سال های گذشته در صندوق شراکت داشته و در زمان حاضر آماده منتفع شدن از مستمری است.

وی اضافه کرد:با توجه به قدمت بیمارستان شریعتی و مشکلات این محل برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناگوار در سال های آینده، بیمارستان جدیدی با نام " میلاد "جایگزین آن خواهد شد.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: اقدامات لازم برای خرید ۳۲ هزار متر زمین این بیمارستان از سال ۹۳ انجام شده و تامین اعتبار این طرح انجام شده و امیدواریم که بتوانیم در سالجاری عملیات اجرایی این طرح را شروع کنیم.

وی افزود: یکی از تعهدات بیمه تامین اجتماعی درمان مستقیم است که این خدمت در مراکز ملکی ارائه می شود.

حاجی کاظمی تصریح کرد: بازنشستگی های پیش از موعد در سال های گذشته با مصوبات مجلس هزینه های را به سازمان تامین اجتماعی تحمیل کرد.

به گفته وی، در زمانی برای نوسازی صنایع، با ۲۵ سال سابقه نیروهای خود را بازنشسته کردند و یک نفر جایگزین آن استخدام کردند که این مساله با پنج سال زودتر بازنشسته شود که بار زیادی را به سازمان وارد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار