رییس پارک علم و فناوری شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: حدود ۵۵ درصد از واحدها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در این شهرک، در سطح بسیار خوب قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۴۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱ 24 April 2022

حمید مهدوی افزود: هر سال همه واحدها و شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بر اساس شاخص‌های گردش مالی، پیچیدگی فناوری، بازارهای جدید، صادرات، فروش داخلی، نیروی انسانی، تحقیق و توسعه و میزان اتکا به سرمایه داخلی ارزیابی می شوند و به آنها امتیاز تعلق می‌گیرد.

وی با بیان‌اینکه سقف این امتیاز ۱۰۰ است و امتیاز بالای ۷۵ در سطح بسیار خوب ارزیابی می‌شود، اظهار داشت: شرکت‌های دارای امتیاز بالای ۵۰، سطح‌بندی می‌شوند و بر اساس نتایج آخرین ارزیابی صورت گرفته، حدود ۵۵ درصد از آنها در سطح بسیار خوب قرار دارند.

مهدوی با اشاره به اینکه این امتیازبندی نقاط ضعف و قوت شرکت‌ها در بخش‌های مختلف را نشان می‌دهد، اضافه کرد: شرکت‌های در سطح بسیار خوب تشویق می شوند و بر اساس نقاط قوت و با هدف توسعه بازار، به آنها خدمات لازم صورت می‌گیرد تا گسترش یابند.

وی با بیان اینکه اگر امتیاز شرکت‌ها پایین باشد، اخطار دریافت می‌کنند، ادامه داد: بطور معمول کمتر از ۱۰ درصد از واحدهای فناور در این سطح قرار می‌گیرند و نقاط ضعف و مشکلات آنها بررسی و با ارائه سیستم‌های خدماتی و مشاوره‌ای برای رفع آنها کوشش می شود.

رییس پارک علم و فناوری شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: از حدود ۶۰۰ واحد مستقر در این شهرک، حدود ۵۰۰ واحد بعنوان شرکت حقوقی ثبت شده اند و سایر آنها هسته‌های فناور یا واحدهای خدماتی هستند.

مهدوی افزود: از بین حدود ۵۰۰ شرکت فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تاکنون حدود ۲۱۰ شرکت موفق به دریافت مجوز دانش بنیان شده‌اند و در زمان حاضر پرونده حدود ۲۲ شرکت نیز برای دریافت این مجوز در دست پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه مجوز دانش بنیان توسط مرکز امور موسسات و شرکت‌های دانش بنیان زیر مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: این مجوز بر اساس شاخص‌هایی مانند تحقیق و توسعه، داشتن محصولی که پس از گذراندن مراحل آزمایشگاهی به مرحله تولید نمونه یا انبوه رسیده باشد و پیچیدگی فناوری، در ۲ سطح شرکت‌های دانش بنیان نوپا و باسابقه صادر می‌شود.

مهدوی با بیان اینکه اگر شرکت‌های دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری استقرار داشته باشند، مزایای به آنها تعلق می‌گیرد، اظهار داشت: تاکنون حدود ۶ هزار و ۷۰۰ شرکت در کشور مجوز دانش بنیان دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ شرکت دانش بنیان مُجوزدار در اصفهان مستقر است و این استان رُتبه دوم کشوری را در این زمینه پس از تهران دارد، افزود: نزدیک به ۴۰ درصد از آنها در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت دارند.

وی همچنین با بیان اینکه در زمان حاضر شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دارای ۲ پارک علم و فناوری شیخ بهایی و ابوریحان بیرونی است، خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری غیاث‌الدین کاشانی به دانشگاه کاشان واگذار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار