معاون فرماندار نهاوند گفت: نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی مادران روستایی استان همدان به میزبانی روستای توانه از بخش زرین‌دشت نهاوند با عنوان" دا" برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸ 04 October 2015
معاون فرماندار نهاوند گفت: نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی مادران روستایی استان همدان به میزبانی روستای توانه از بخش زرین‌دشت نهاوند با عنوان" دا" برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم؛سیدرضا سلامتی اظهار داشت: نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی مادران روستایی کشور به‌طور همزمان در ۳۱ استان کشور و در هر استان به میزبانی یک روستا برگزار می‌گردد که خوشبختانه این جشنواره امسال در روستای توانه از بخش زرین‌دشت شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

وی گفت: این جشنواره فرهنگی ورزشی با توجه به فرهنگ و آداب و سنن هر استان و شهرستان برگزار و در شهرستان نهاوند و روستای توانه با عنوان" دا "که در زبان لری به نام مادر است با محوریت گرامیداشت مقام و منزلت زنان روستایی در برگزار می‌شود.

سلامتی بیان کرد: مهم‌ترین هدف از برگزاری این جشنواره تجلیل از مقام زن، نقش و جایگاه زنان روستایی در طول دوران دفاع مقدس است که در شهرستان نهاوند مادران روستایی زیادی از یک تا چند فرزند خود را روانه جبهه‌ها و تقدیم انقلاب کرده‌اند و جشنواره فرهنگی و ورزشی" دا" در شهرستان با این نیت در روستای توانه به مدت ۴ روز برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در دو سال گذشته شهرستان نهاوند با مشارکت فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی محلی مسابقات مهمی را با حضور فرهنگ‌های مختلف کشوری به نحو احسن انجام داده است که برگزاری جشنواره مادران روستایی در نهاوند برای ایجاد نشاط اجتماعی و استفاده ازظرفیت‌های زنان و مادران روستایی به میزبانی روستای توانه نهاوند انجام می‌شود.

معاون فرماندار نهاوند افزود: این جشنواره از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۵ مهر به مدت ۴ روز و در سه بخش شامل بازی‌های بومی و محلی و نمایشی، پخت نان و غذاهای محلی و نمایشگاه صنایع‌ دستی و تجلیل از مادران افتخارآفرین و ایثارگر برگزار می‌شود.

سلامتی بیان کرد: بر اساس سهمیه از شهرستان‌های استان زنان شاخص یک یا چند روستا می‌توانند در این جشنواره حضور پیدا کنند که البته هدف ما در جشنواره فقط زنان روستایی ساکن در روستا هستند که امیدواریم تعداد زیادی از زنان استان همدان و شهرستان نهاوند در جشنواره حضور داشته باشند.

وی اظهار کرد: در کنار برگزاری این جشنواره نمایشگاه عکسی از رشادت و توانایی زنان روستایی نهاوند در طول دوران ۸ سال دفاع مقدس که بیش از ۳۰۰ عکس است برگزار می‌شود تا حاضر بافرهنگ زنان روستایی نهاوند بیشتر آشنا شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار