نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان شروع به کار در مجلس، رویکرد تخصصی برای حل مشکلات وجود نداشت.
کد خبر: ۱۰۳۶۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲ 30 March 2022

زهرا شیخی در نخستین نشست با اصحاب رسانه در سال جدید عنوان کرد: در زمان شروع به کار در مجلس، رویکرد تخصصی برای حل معضل آب و هوا وجود نداشت به همین منظور درخواست فراکسیون دیپلماسی سلامت و سبک زندگی سالم داده شد و وظایف مشخصی به آنها محول شد.
شیخی تصریح کرد: بیش از 15 دستگاه در این دیپلماسی شرکت کردند این در حالی است که نمایندگان مجلس همچنان بر ضرورت رسیدگی به وضعیت آب و هوا در اصفهان به عنوان موضوعی غیر ضروری نگاه می کنند حال اینکه موضوع آب و هوا برای اصفهان بحث حیات است .
وی با بیان اینکه حق آبه کشاورزان و شرب سال‌هاست که در اصفهان نادیده گرفته شده توضیح داد: ریشه مشکل زاینده‌رود سیاست‌گزاری‌های اشتباه و سیاست‌مداران کم توان بوده است .
وی با انتقاد از اینکه هنوز کارگروه رسیدگی به مسئله زاینده‌رود پای کار نایستاده است بیان داشت: این مسئله باید توسط این کارگروه و به صورت ملی حل شود. در واقع مشکل زاینده‌رود با انجام هفت راهکار از جمله نگاه ستادی، غیرسیاسی و ملی به این مسئله، رفع می‌شود. در این راستا از ریاست جمهور در نامه‌ای درخواست و در پی آن تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به مسئله زاینده‌رود صادر شده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه چرا نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی ساکت هستند گفت: سکوت نمایندگان مردم اصفهان در مجلس بهنگام بودجه بندی و صفر کردن بودجه احیای زاینده رود کوتاهی بوده است.
وی خاطر نشان کرد: برخی نمایندگان در مجلس داد میزنند تا امتیاز بگیرند و ساکت بشوند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس در ادامه به موضوع رشد چشمگیر سرطان در استان اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: پیشگیری بهتر از درمان است در همین راستا برای پیشگیری و غربالگری رایگان سرطان‌های شایع بین زنان پیگیری‌های لازم در حال انجام است دستگاه‌ها مکلف به غربالگری شدند.
شیخی افزود: این کار نیاز به تیم تخصصی و زمان دارد بنابراین طرح ملی پیشگیری از سرطان سینه در سراسر کشور و به صورت پایلوت در 11 استان و در استان اصفهان به لحاظ شرایط اقلیمی مطرح و با رأی بالا تصویب شد و بودجه ای را به خود اختصاص داد.
وی با اشاره به اینکه در راستای تحقق شعار سال، مجلس طرح جهش دانش بنیان را ارائه داد تا کار به نحوی پیش برود که شاهد موفقیت جوانان باشیم گفت: در لایحه بودجه 1401 به تصویب رسد که شرکت‌های دانش بنیان از حاشیه فرایند تولید در کشور خارج شده و به جریان اصلی تولید در کشور تبدیل می‌شود.
رسیدگی به وضعیت بیمارستان های اصفهان دیگر موضوعی بود که نماینده مردم اصفهان در مجلس نسبت به آن واکنش نشان داد و گف: در آینده نزدیک شاهد کلنگ زنی بیمارستان تامین اجتماعی خواهیم بود و موافقت تاسیس بیمارستان در شهر بهارستان از سوی وزارت بهداشت صادر شده و همچنین ساخت بیمارستان ورزنه که قرار بود تا شهریور ماه سال گذشته به بهره برداری برسد که بنا به دلایلی به تاخیر افتاده است بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی با اظهار اینکه "طرح پزشک خانواده" و "نظام ارجاع" با وجودی که سالهای سال طرح شده اما به اجرا در نیامده است، اعلام کرد: عدم اجرای آن تاکنون هزینه زیادی را بر اقتصاد سلامت وارد کرده است.
شیخی درباره مازوت‌سوزی در اصفهان گفت: از دستگاه‌های مرتبط درخواست شده است زیرساخت لازم از جمله تولید منبع انرژی جدید و استفاده از فیلتر را فراهم کنند تا در زمستان آینده شاهد مازوت‌سوزی نباشیم.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ترجیح می دهیم مشکلات اصفهان توسط رئیس جمهور حل شود تا منتظر حضور رئیس جمهور دراستان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار