۸۷ درصد از حجم سد زاینده رود خالی از آب است.
کد خبر: ۱۰۳۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶ 05 March 2022

 مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد و نیروگاه‌های زاینده‌رود و کوهرنگ گفت: ذخیره حجم سد زاینده رود به ۱۶۰ میلیون متر مکعب رسید.
سید مجتبی موسوی نایینی حجم ورودی به سد زاینده رود را در ۱۲ ساعت گذشته ۲۰۵ مترمکعب بر ثانیه اعلام کرد و گفت: در این مدت با افزایش ۱۷۰ سانتیمتری ارتفاع آب در سد زاینده رود مواجه بوده ایم.
وی تأکید کرد: مجموع بارش سامانه اخیر در ایستگاه شاخص زاینده رود، کوهرنگ ۱۴۵ میلیمتر گزارش شده است و میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در این ایستگاه ۹۴۳ میلیمتر ثبت شده است.
موسوی نایینی با تأکید بر این که این میزان بارش در یک شبانه روز در شرایط خشک سالیان اخیر اتفاق فرخنده‌ای است که به ندرت اتفاق می‌افتد، افزود: وجود ذخیره برفی مناسب همراه با این بارش هرچند افزایش ورودی سد را در پی داشته، اما نمی‌توان آن را نشان‌دهنده گذر از شرایط کم‌آبی دانست چرا که متاسفانه کماکان حدود ۸۷ درصد مخزن خالی است.
وی گفت: در بازه مشابه زمانی سال گذشته حجم سد زاینده‌رود ۲۱۰ میلیون مترمکعب و در متوسط بلندمدت ۷۱۹ میلیون مترمکعب بود که ذخیره آب در مخزن سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد و نسبت به متوسط بلندمدت ۷۷ درصد کاهش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار