مدیر کل کمیته امداد استان همدان گفت: در هر نقطه‌ای در استان فقیری شناسایی شود که تحت حمایت هیچ دستگاه حمایتی نباشد کمیته امداد این آمادگی را دارد که این افراد معرفی شوند و بتوانیم چتر حمایتی نظام را بر سر این خانواده پهن کنیم.
کد خبر: ۱۰۳۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷ 03 March 2022

به گزارش تابناک همدان، محمد رسول شیخی زاده اظهار داشت: شناسایی نیازمندان یکی از کار‌های بسیار سخت در سطح جامعه است، اینکه شناخت داشته باشی و بدانی خانواده نیازمند هست، اما به کمیته امداد مراجعه نکرده است.

وی افزود: این نهاد این آمادگی را دارد از این افراد در راستای توانمندی حمایت کند.

شیخی زاده بیان کرد: اگر بیکاری، تورم و فقر در سطح جامعه در حال گسترش است کمیته امداد افتخار می‌کند که در ایجاد این آسیب‌ها و نابسامانی‌ها نقشی نداشته، اما سر ریز تمام این مسائل و مشکلات به سمت امداد است 
هر چقدر فقر و نیازمند افزایش می یابد به همان میزان حجم مدیریت مالی، روحی و روانی در این نهاد بیشتر می‌شود بنابراین کمیته امداد نه تنها در ایجاد فقر هیچ نقشی ندارد بلکه در راستای مبارزه با فقر و محرومیت زدایی نهایت تلاش و کوشش خود را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در یکی دوسال گذشته که در این جامعه با اپیدمی کرونا و تحریم‌های ظالمانه که فشار‌های اقتصادی را در پی داشته است کمیته امداد با کمک خیرین و منابع دولتی هیچ فردی را نا امید نگذاشته، خاطر نشان کرد: به دنبال شفاف سازی  در جامعه  که باعث جلب اعتماد در بین افکار عمومی شود هستیم   لذا در این نهاد غیر از اطلاعات محرومین و نیازمندان آن هم به دلیل حفظ کرامت انسانی و شرافتشان  هیچ چیز محرمانه‌ای نداریم.

شیخی زاده تاکید کرد: مهمترین تلاش ما این است افرادی که استحقاق دریافت خدمت ندارند هیچ خدماتی دریافت نکنند، اما افرادی که مستحق خدمات هستند حتما حمایت شوند.
 
مدیر کل کمیته امداد استان همدان تصریح کرد: امروز کار اصلی کمیته امداد توانمند سازی است، اما در این نهاد گروه‌های مختلفی از قبیل سالمندان، بیماران سخت و صعب العلاج  توانمند نمی‌شوند فقط حمایت می‌شوند.
 
وی خاطر نشان کرد: توانمند سازی فقط در اشتغال محدود نمی‌کنیم لذا رویکردهایی ازقبل فعالیت های اجتماعی و فرهنگی خانواده ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
 
خبرنگار: فاطمه صنیعی وحید
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار