رییس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان گفت:با توجه به رویکرد شهرداری اصفهان مبنی بر نگاه ویژه به محلات شهر و همچنین لزوم تلاش در جهت بهبود اکوسیستم کارآفرینی شهر از طریق آموزش مهارتهای مدیریت کسب و کار به شهروندان، این اداره یکی از اهداف خود را شناسایی ظرفیت های کارآفرینی در محلات و تقویت و هم افزایی این ظرفیت‌ها قرار داده است.
کد خبر: ۱۰۳۰۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷ 23 February 2022

مجید خاشعی افزود: در همین راستا رویداد محله کارآ از سلسله رویدادهای پروژه توان هفت خانه جوان است که با هدف آموزش شهروندان در حوزه کارآفرینی و توسعه کسب و کار در شهرداری اصفهان طراحی شده است.
مدیر خانه جوان در ادامه افزود: پس از اعلام نیاز محلات مختلف سطح شهر، فرهنگسراها و انجمن های مردم نهاد در خصوص راه اندازی و توسعه کسب و کارهای خانگی، خانه جوان اقدام به طراحی یک پروژه به نام محله کارآ کرد که بتواند در آن صفر تا صد مهارت راه اندازی مشاغل خانگی آموزش داده شود.
فاطمه اکبرزاده ادامه داد: بخش اولیه این طرح شامل ۴۴ ساعت آموزش در مباحث نگرش ثروت ساز، مساله شناسی و حل خلاقانه مساله، بازاریابی و فروش، تسلط بر هدف گذاری، معرفی ایده های جذاب در کسب و کار خانگی، معرفی مدل های درآمدی انلاین، کسب و کارهای اینستاگرامی، تیم سازی، اصول مدیریت کسب و کار خانگی، طراحی بوم مدل کسب و کار و مباحث تامین مالی و جذب سرمایه و اصول برندینگ می باشد.
در مرحله دوم بحث مشاوره و منتورینگ مخاطبین در محلات است و نهایتا شبکه سازی فروش و اختتامیه و نمایشگاه دستاوردها برگزار می شود. در این طرح که با مرکزیت محله به بحث های کارآفرینی پرداخته شده تلاش می شود که افراد با تمرکز بر توانمندی های فردی و جمعی و با نگاهی بر پیشینه مشاغل خانوادگی خود و محله شان، اقتصاد محله خود را احیا کرده و ارتقا دهند.
مدیر خانه جوان بیان کرد: افتتاحیه محله کارآ روز ۱۱ بهمن در هنرسرای خورشید با حضور یکصد نفر از علاقمندان و اساتید این حوزه برگزار و دو پیش رویداد در تاریخ ۱ اسفند در مسجد امام حسن مجتبی (ع) با حضور ۷۰ نفر از اهالی محل و در فرهنگسرای فروردین با حضور معتمدین و موثرین منطقه ۷ برگزار گردید. لینک ثبت نام رویداد در سایت توان هفت به آدرس زیر https://tavan7.ir/8us8 می باشد و پایلوت این رویداد در منطقه ۷ شهرداری اصفهان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار