وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی همزمان با تشکیل قرارگاه عملیاتی حمایت از سلامت خانواده و جوانی جمعیت وزارت بهداشت در توییتی تاکید کرد: مساله جمعیت، حیاتی و راهبردی است.
کد خبر: ۱۰۳۰۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶ 23 February 2022
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی همزمان با تشکیل قرارگاه عملیاتی حمایت از سلامت خانواده و جوانی جمعیت وزارت بهداشت در توییتی تاکید کرد: مساله جمعیت، حیاتی و راهبردی است.

به گزارش تابناک همدان، دکتر بهرام عین اللهی در این توییت نوشت: قرارگاه جوانی جمعیت شروعی برای یک حرکت تحول‌گرای تعالی بخش در نظام سلامت است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز چهارشنبه از راه اندازی قرارگاه عملیاتی حمایت از سلامت خانواده و جوانی جمعیت در وزارت بهداشت با پیشنهاد وزیر بهداشت و رای قاطع اعضای شورای معاونین این وزارتخانه خبر داد.

دکتر کمال حیدری افزود: با توجه به اهمیت مقوله خانواده و جوانی جمعیت در بالندگی و نشاط جامعه و ارتقاء مولفه‌های بنیادین نظام سلامت، پیشرفت کشور و اقتدار ملی و همچنین جبران کاهش نرخ رشد جمعیت و باروری در سال‌های گذشته با پیشنهاد وزیر بهداشت و رای قاطع اعضای شورای معاونین این وزارتخانه تصمیم بر ایفای نقش جدی ستاد وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و نظام سلامت در تحقق این آرمان مهم شد.
 

وی با بیان اینکه فرماندهی این قرارگاه را شخص وزیر بهداشت برعهده گرفته است، از عزم جدی این وزارتخانه برای نیل به فرمایشات رهبر مدبر انقلاب خبر داد و عنوان کرد: اگر مسئله جمعیت را جدی نگیریم در آینده با مشکلات عدیده‌ای از جمله خطر بزرگ تحدید نسل برای کشور رو برو می‌شویم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه خاطرنشان کرد: دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این بخش جدی و مهم است در همین راستا همه مسئولین در هر حوزه و جایگاهی که قرار دارند، باید آن را سرلوحه قرار دهند.

حیدری گفت: در سال‌های گذشته رهبر معظم انقلاب بار‌ها بر مسئله افزایش جمعیت تأکید کرده‌اند؛ علاوه بر تذکر مجدد در روز‌های اخیر، معظم له از سال ۱۳۹۰ تاکنون بیش از ۴۲ بار نسبت به “مسئله جمعیت و فرزندآوری” تأکید داشته‌اند./ شفقنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار