مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از مجموع ۲۶۵ هزار و ۸۹۷ نفری که در این استان برای خانه‌داران شدن در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اند، تاکنون ۴۳ هزار نفر را مردان مُجرد ۲۳ سال به بالا تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۳۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷ 21 February 2022

علیرضا قاری قرآن افزود: نام نویسی از مردان مجرد بالای ۲۳ سال از اول دی شروع شده است و متقاضیان در صورت تمایل می‌توانند تا پایان اسفند با مراجعه به سامانه http://saman.mrud.ir  ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان مُجرد می‌توانند در طرح‌های حمایتی مسکن ثبت‌نام کند و تحویل واحد به آنان پس از اتمام ساخت و ایفای تعهدات متقاضی منوط به ارائه عقدنامه رسمی ازدواج است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: پالایش متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در۴۳ شهر استان که در مرحله نخست، امکان ثبت نام برای آنها فراهم شده بود، در دست انجام است اما هنوز نتیجه‌ای ابلاغ نشده است.

وی بیشترین تعداد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان را مربوط به شهر جدید بهارستان با ۹۴ هزار و ۴۲۱ نفر اعلام کرد.

قاری قرآن خاطرنشان کرد: پس از بهارستان، شاهین شهر با ۳۸ هزار و ۷۰۰ نفر و فولادشهر با ۲۶ هزار و ۸۲۸ متقاضی در رُتبه‌های بعدی، بیشترین ثبت نام‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: سبز بودن فرم «ج»، نداشتن مالکیت خصوصی، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، چهار شرط اصلی برای ثبت‌نام در این طرح است.  

به گفته وی، بعد از پالایش اولیه و اثبات احراز شرایط متقاضیان، از پذیرفته‌شدگان برای مراجعه حضوری به اداره کل راه و شهرسازی استان‌ و یا سایر دستگاه‌های کارگزار و مُجری، دعوت می‌شود تا سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا پالایش شود.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان با اشاره به اینکه برنامه این استان در طرح نهضت ملی مسکن معادل ۵.۸ درصد نسبت به کشور است، خاطرنشان کرد: بر این اساس برای یک سال نیاز به ساخت ۵۰ هزار و ۹۹۲ واحد در استان است که این تعداد برای چهار سال به بیش از ۲۰۳ هزار و ۹۶۷ واحد می‌رسد.  

وی ادامه داد: طبق این برنامه زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح در استان اصفهان بصورت سالانه چهار هزار و ۳۱۶ هکتار است.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار