نتایج یک مطالعه جدید نشان داد.
یک مطالعه پزشکی جدید به این سوال که ویروس کرونا در هنگام انتقال در هوا چقدر در آلوده کردن ما موثر است؟، پاسخ داده است.
کد خبر: ۱۰۲۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸ 12 January 2022
یک مطالعه پزشکی جدید به این سوال که ویروس کرونا در هنگام انتقال در هوا چقدر در آلوده کردن ما موثر است؟، پاسخ داده است.

به گزارش تابناک همدان، این مطالعه که توسط مرکز تحقیقات آئروسل (هواپخش) در دانشگاه برستول انگلیس انجام شده، نشان داد که ویروس کرونا تقریبا ۹۰ درصد از قدرت خود را برای مبتلا کردن ما در عرض بیست دقیقه پس از انتقال در هوا از دست می‌دهد.

«پروفسور جانات رید» مولف این مطالعه در این باره تایید کرد: استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی مهمترین اقدام برای پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ است.

به نقل از روزنامه گاردین، رید اظهارداشت: مطالعات قبلی، تداوم تاثیر ویروس کرونا تا سه ساعت در هنگام پخش در هوا را تایید کرده، اما آزمایشات ما خلاف آن را ثابت کرده است.

محققان دانشگاه بریستول در همین رابطه، دستگاهی را توسعه داده اند که به آن‌ها اجازه می‌دهد هر تعداد ذرات ریز حاوی ویروس‌ها را تولید و به آرامی بین دو حلقه الکتریکی بین پنج ثانیه تا ۲۰ دقیقه بالا بیاروند و همراه آن درجه حرارت، رطوبت و اشعه ماورای بنفش را کنترل کنند.

نویسنده اصلی این تحقیق درباره این آزمایش گفته است: این اولین بار است که یک شخص می‌تواند آنچه برای هواپخش‌ها در هنگام فرایند بازدم رخ می‌دهد را شبیه سازی کند.

این پژوهش که هنوز مورد بازنگری قرار نگرفته است، نشان داده است: از آنجایی که ذرات ویروسی، ریه نسبتا مربوط و غنی از دی اکسید کربن را ترک می‌کنند، لذا به سرعت آب خود را از دست می‌دهند و خشک می‌شوند، این در حالی است که انتقال به سطوح پایین‌تر دی اکسید کربن با افزایش سریع ph در ارتباط است.

این دو عامل قدرت ویروس برای ابتلای سلول‌های انسانی را مختل می‌کند، اما سرعتی که در آن ذرات خشک می‌شود، با رطوبت نسبی هوای اطراف متفاوت است.

از جمله نتایج این مطاله همچنین این است که درجه دمای هوا روی عفونت ویروسی تاثیری نداشت؛ امری که با دیدگاه رایج مبنی بر اینکه انتقال ویروس در دما‌های بالا کمتر است، تناقض دارد.
 
منبع:  شفقنا به نقل از اسکای نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار