رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توسعه نمایشگاه بین المللی می‌تواند اصفهان را به شهر نمایشگاهی تبدیل کند و این ظرفیت در عمل وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۱۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷ 02 January 2022

محمد نورصالحی روز یکشنبه در جلسه شورای شهر اصفهان افزود: مساحت نمایشگاه در دست ساخت استان اصفهان۶۰ هکتار است، اما ۳۰۰ هکتار کاربری نمایشگاهی در آن منطقه تعیین شده است که می‌تواند برای ایجاد شهر نمایشگاهی استفاده شود. 

وی همچنین با اشاره به سالن اجلاس این شهر خاطرنشان کرد:  بهره‌برداری از این سالن باید با کمک وزارت امور خارجه باشد لذا از وزیر امور خارجه درخواست می‌کنیم تا در سفر به اصفهان از روند اجرای این پروژه بازدید کند. 

نورصالحی اظهارداشت: در کشورهای مختلف دنیا، صنایع دانش بنیان در نقطه‌ای که ظرفیت آن وجود دارد متمرکز می‌شوند، معتقدیم که اصفهان این ظرفیت را دارد و می‌تواند قطب این صنعت باشد

وی با بیان اینکه تبدیل کارخانه ریسباف این شهر به موزه که بی‌شک در توسعه گردشگری موثر است به اعتبار دولتی نیاز دارد گفت: دولت سال‌های گذشته کارخانه ریسباف را خریداری کرد تا به موزه‌ تبدیل کند اما در این زمینه اقدامی انجام نشده است. 

حجت الاسلام و المسلمین منوچهر مهروی‌ پور رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام و بودجه سال آینده این کلانشهر باید در اولویت قرار گیرد که از اصلی‌ترین پروژه‌ها حلقه ترافیکی چهارم اصفهان است که ترافیک شدید در محورهای مختلف کاهش پیدا کند. 

وی با اشاره به شرایط خاص اقتصادی تصریح کرد: باید بودجه خوبی تدوین و لحاظ شود تا بتوان اجرای به موقع و هر چه سریع‌تر طرح‌های نیمه تمام را شاهد باشیم. 

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه بر بازسازی و بهسازی هر چه سریع‌تر بافت فرسوده این کلانشهر تاکید کرد. 

رسول میرباقری اظهارداشت: از همه کسانی که دغدغه بافت تاریخی و فرسوده شهر را دارند دعوت می‌کنیم در جلسات این کمیسیون حضور یابند تا در پایان این دوره از شورا اقدامات مفیدی در این ارتباط به وقوع بپبوندد. 

رییس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه با تاکید بر شناسنامه دار کردن معابر شهر با هدف جلوگیری از اتلاف منابع،گفت: نیاز است که اطلاعات مربوط به احداث، تعمیر و بازسازی معابر و پیاده روها رسانه‌ای شود تا همگان در جریان آن قرار بگیرند. 

مجید نادرالاصلی با اشاره به مشکلات ترافیک، جلوگیری از تردد خودروهای دودزا، هوشمندسازی شبکه حمل و نقل شهری و اصلاح و رفع مشکلات مسیرهای دوچرخه گفت: شهردار اصفهان باید از معاونت حمل و نقل و ترافیک بخواهد تصمیمات و اقدامات صورت گرفته را گزارش دهد. 

نماینده سابق اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه شورا گفت: شورا باید از گفتار درمانی، وعده‌های غیر عملی و به دور از صداقت بپرهیزد و وعده به مردم باید آنچه قابلیت انجام دارد، باشد. 

حجت‌ الاسلام و المسلمین احمد سالک با تاکید بر احیای مناطق محروم حاشیه شهر خاطرنشان کرد: این نواحی آسیب‌های اجتماعی بیشتری دارد و بر همین اساس باید اولویت کار شورا و شهرداری قرار گیرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار