ذخیره آب سد زاینده‌رود به ۱۶۲ میلیون متر مکعب رسید.
کد خبر: ۱۰۱۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸ 21 December 2021

مدیر سد زاینده رود اصفهان گفت: از ابتدای سال آبی، مهرماه، تاکنون ورودی به این سد حدود ۵۸ میلیون مترمکعب و خروجی از آن ۱۲۲ میلیون مترمکعب بوده است.
سید مجتبی موسوی نائینی افزود: ذخیره سد زاینده رود سال گذشته در چنین روزی ۱۷۸ میلیون مترمکعب و در متوسط پنجاه و یک ساله ۵۹۹ میلیون مترمکعب بوده است که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۹ درصد و در بلند مدت ۷۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به وضعیت بارش‌ها در کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده رود، گفت: مجموع بارندگی در کوهرنگ از ابتدای سال آبی تا صبح امروز سی‌ام آذر ۳۳۸ میلیمتر ثبت شده در حالی که بارش‌ها در این منطقه در مدت مشابه سال گذشته ۳۷۷ میلیمتر و در بلندمدت ۳۹۷ میلیمتر بوده است.
مدیر سد زاینده رود اصفهان افزود: طبق این آمار بارش‌های امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۱۵ درصد کاهش یافته است.
موسوی نایینی با بیان اینکه بارش چند روزه اخیر که برابر ۲۰۴ میلیمتر بوده باعث بهبود وضعیت و کاهش اختلاف با بارش بلندمدت و سال گذشته شده است گفت: اکنون ۲۶ درصد از بارش متوسط یکسال کامل زراعی در کوهرنگ دریافت شده و ۷۴درصد، معادل هزار و ۱۲ میلیمتر باقی مانده است.
سد زاینده رود با ظرفیت اسمی یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون مترمکعب به عنوان یکی از اصلی‌ترین سد‌های مرکز کشور و تأمین کننده آب آشامیدنی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران است. این سد قوسی شکل که سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار