مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از احداث موزه علوم و فناوری کشور در اصفهان خبر داد و گفت: هم اکنون شاهد شکل گیری این نوع موزه‌ها در کشورهای اروپایی هستیم که ارتباط بین مردم با بخش فناوری را شکل می دهد.
کد خبر: ۱۰۱۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵ 18 November 2021

علی خیرالدین در اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی اظهار داشت: در زمان حاضر با کویت، چین، سوریه و ارمنستان روابط بین المللی در حوزه فناوری داریم که شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در این عرصه نقش موثری ایفا می کند.
وی ادامه داد: اصفهان بدلیل برخورداری  از شهرک علمی و تحقیقاتی از سال ۷۲ قدم به فن آفرینی گذاشت و از پارک های متعدد علم و فناوری برخوردارست درحالیکه هنوز بسیاری از استان‌ها این تعداد پارک را ندارند.
خیرالدین تصریح کرد: در وزارتخانه علوم پیگیر تشکیل معاونت فناوری و نوآوری هستیم تا در یک تعامل هم افزایی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بتوانیم با پژوهش های کاربردی ایده را به محصول مبدل سازیم و با نهادینه کردن فرهنگ کار آفرینی و فراهم کردن بستر آن در دانشگاه ها اقدام به ایجاد مراکز کاریابی در دانشگاه ها کنیم.
وی همچنین به ایجاد مدارس اشتغال اشاره کرد و افزود: در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان  شاهد حضور  دانش آموزان ۱۲ ساله در پارک علم و فناوری و همچنین دانشجویان بودم که بسیار جالب بود.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز در این مراسم گفت: سال گذشته تجربه فروش سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از محصولات فناورانه و صادرات ۳۷ میلیارد تومانی را داشتیم.
جعفر قیصری از ساخت ۲ هزار محصول فناورانه توسط نخبگان و جوانان کشور و شکل گیری بالغ بر ۴۴ پارک فناوری در کشور خبر داد و افزود: این در حالی است که تعداد کمی از این محصولات وارد بازار کار و رفع نیاز جامعه می شود.
وی با بیان اینکه نیازمند اعتماد سازی سه جانبه بین بازار، صنعت و دانشگاه هستیم، ادامه داد: در زمان حاضر بخش خصوصی پذیرای طرح هاست و بخش دولتی احتیاط بیشتری می کند.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: تلاش کردیم در قالب جشنواره شیخ بهایی بمنظور جلب اعتماد سرمایه گذاران، زمینه ای برای ارائه حرفه ای طرح های تحقیقاتی ، ارزیابی، شناسایی و قیمت گذاری منصفانه برای ایده های فناورانه بین سرمایه پذیر و سرمایه گذار شکل دهیم .
وی اضافه کرد: هم اکنون با آنچه انتظار ما است فاصله داریم و بدنبال حضور شرکت های دانش بنیان در طرح های کلان کشوری از جمله قطار شهری، پالایشگاه، حمل و نقل و شرکت های صنعتی بزرگ هستیم.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از ۲۵ ساله شدن نهال فن آفرینی در این شهرک خبر داد و گفت:  دوره ۱۵ و ۱۶ جشنواره شیخ بهایی با محوریت تجاری سازی و رفع چالش های  اصلی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار