مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع):
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) امسال در 79 کشور و 718 نقطه جهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 03 August 2015
سیدجواد جعفری در دیدار اعضای ستاد ملی برنامه‌ریزی جشن‌های دهه کرامت با آیت‌الله علم‌الهدی که در محل دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در طول 365 روز سال مجموعه‌ای از ارکان فرهنگی کشور تلاش می‌کنند که تبلور فرهنگ و معنویت با رویکرد سیره و سخنان امام رضا(ع) در دهه کرامت به ظهور برسد.

وی با بیان اینکه دهه کرامت نقطه عطف جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است، افزود: سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از 25 مرداد تا چهارم شهریور و همزمان با دهه کرامت در تمامی استان‌های کشور و برخی از کشورهای جهان برگزار می‌شود.

جعفری خاطرنشان کرد: این جشنواره بین‌المللی در سالروز میلاد حضرت معصومه (س) آغاز می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، 500 نفر از بزرگان حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره را داوری می‌کنند.

وی گفت: مراسم افتتاحیه این جشنواره همزمان با میلاد باسعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم برگزار می‌شود و آیین اختتامیه آن نیز در شب میلاد فرخنده ثامن‌الحجج(ع) در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه بخش‌های مختلف جشنواره امسال تقویت شده است، گفت: تلاش می‌کنیم تا بخش علمی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را به گونه‌ای توسعه دهیم تا چشمان مهربان مردم با شکوه بصیرت تعالی بخشد.

وی تصریح کرد: بازتاب مردمی جشنواره امام رضا(ع) ما را گاه چنان به وجد می‌آورد که به شکرانه آن سر به سجده بر آستان کریمی که ما را به سربازی حجت خود افتخار داده است می‌گذاریم و در دهه کرامت به معنای واقعی کلمه ایران به احترام امام رضا(ع) برمی‌خیزد.

جعفری خاطرنشان کرد: جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به عنوان کانون نشر حقایق و معدن فیض کل نور تعریف شده و الهام بخش آن نیز بارگاه ملکوتی آن حضرت و کریمه اهل بیت (س) و حضرت شاهچراغ (ع) است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار