رئیس کانون تشکل‌های گردشگری و زیارتی خراسان رضوی گفت: با اعلام آمادگی تشکل‌های گردشگری و زیارتی، شرایط ویژه‌ای برای میزبانی از شرکت کنندگان تشییع رئیس جمهور شهید و همراهان در استان فراهم و ۷ هزار و ۲۰۰ نفر به صورت رایگان اسکان داده شدند.
کد خبر: ۱۱۶۸۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹ 25 May 2024

به گزارش تابناک رضوی، سید محمود مادرشاهیان با بیان این مطلب افزود: تمام مراکز اقامتی استان شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، خانه‌مسافرها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان در این اقدام مشارکت کردند.

رئیس کانون تشکل‌های گردشگری و زیارتی خراسان رضوی ادامه داد: از سوی مراکز اقامتی بیش از 100 هزار تخت برای اسکان رایگان تدارک دیده شده و به صورت داوطلبانه اعلام شد که 7200 نفر از این ظرفیت استفاده کردند.

مادرشاهیان تصریح کرد: فرهنگ میزبانی و خدمت به زائران علی ابن موسی الرضا (ع) مهم‌ترین افتخار تشکل‌های گردشگری و اقامتی استان خراسان رضوی است.

وی افزود: شخص رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دولت سیزدهم همواره رویکردی مردمی و حمایتی از خادمان زائران رضوی داشته و در دوران سخت عبور از بحران کرونا در کنار ما بودند، این حداقل کاری است که می‌توانستم به نشانه قدرشناسی از رئیس جمهور شهید و هیئت همراهشان انجام دهیم.

رئیس کانون تشکل‌های گردشگری و زیارتی خراسان رضوی به سیاست‌ها و عملکرد دولت سیزدهم در حوزه گردشگری و به ویژه جذب گردشگر خارجی اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور و هئیت دولت به ویژه وزرای خارجه و میراث‌فرهنگی و گردشگری با شناخت دقیق از نیازهای زائران و گردشگران و برنامه‌ای مدون با لغو روادید یک طرفه برای 33 کشور زمینه حضور زائران و گردشگران و رونق این صنعت را فراهم کردند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته افزود: برپایی موکب‌ در محورهای مواصلاتی استان برای رفاه حال افرادی که برای تشیع پیکر شهدای خدمت مراجعه کردند، آماده سازی مساجد، سرویس‌های بهداشتی، وضوخانه ها و نمازخانه‌های بین‌راهی استان، آمادگی واحدهای اقامتی در محورهای منتهی به مشهد برای اسکان رایگان و اعلام آمادگی بیش از 100 هزار تخت برای اقامت رایگان از اقداماتی بود که برای میزبانی از شرکت‌کنندگان در تشییع پیکر شهدای خدمت انجام شد.

سید جواد موسوی گفت: هتل‌ها و مراکز اقامتی برای مستندسازی و تصویربرداری از این رویداد بزرگ همکاری داشتند و برای خدمات اضطراری از جمله، وضوخانه، نمازخانه و سرویس بهداشتی و ... آماده شدند همچنین تعداد زیادی از واحدهای اقامتی در مسیر تشییع داوطلبانه آب معدنی بین شرکت کنندگان در مراسم توزیع کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار