رئیس مؤسسه فرهنگی دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع) خبر داد:
رئیس مؤسسه فرهنگی دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع) گفت: این نهاد مردمی توانسته 253 دانش‌آموز مستعد، محروم و بدون سرپرست که در حاشیه شهر مشهد زندگی می‌کنند را زیر پوشش خود درآورد.
کد خبر: ۹۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹ 24 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از مؤسسه فرهنگی دارالاکرام حضرت ابوالفضل (ع) شعبه مشهد، مریم تقوی اظهار داشت: مؤسسه فرهنگی «دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع) شعبه مشهد»، یک مؤسسه مردم‌ نهاد، غیرانتفاعی و غیرسیاسی است که زیر نظر وزارت کشور فعالیت می‌کند.

وی افزود: این مؤسسه مردمی، فعالیت خود را از سال 80 آغاز و شعبه مشهد نیز از اسفند سال 90 فعالیت خود را در این شهر شروع کرده است؛ این موسسه توانسته است بالغ‌ بر هزار و 200 نفر از دانش‌آموز نیازمند در کل کشور را زیر پوشش قرار دهد.

این مسئول تأکید کرد: این نهاد مردمی توانسته 253 دانش‌آموز مستعد، محروم و بدون سرپرست که در حاشیه شهر مشهد زندگی می‌کنند را تحت پوشش خود درآورد.

رئیس موسسه فرهنگی دارالاکرام شعبه مشهد در بیان حمایت‌های این نهاد از دانش آموزان گفت: دانش‌آموزان علاوه بر دریافت بورسیه درسی می‌توانند از حمایت‌های بهداشتی، درمانی، معیشتی و آموزشی نیز برخوردار شوند.

وی، تلاش مؤسسه را توانمندی و فعال نمودن دانش‌آموزان در نهاد خانواده دانست و اظهار کرد: هدف حامیان این است که کودکان و جوانان آسیب‌ دیده بتوانند در محیط خانواده، خود را توانمند سازند تا با حمایت‌های مؤسسه، زمینه رشد و شکوفایی خود را فراهم کنند.

تقوی، تعداد مددکاران را 80 نفر خانم عنوان کرد و افزود: این افراد دوره‌های تخصصی و آموزشی ارتباط صحیح و علمی با مددجویان را دیده‌اند و موظف هستند تا هر ماه گزارشی از مددجو تحت حمایت خود را که شامل شناسایی مشکلات و معضلات او است را به موسسه ارائه کنند.

رئیس مؤسسه فرهنگی دارالاکرام حمایت این موسسه را با هدف خودکفایی دانش‌آموزان دانست و تصریح کرد: هدف این نهاد مردمی، افزایش عزت‌ نفس و کرامت دانش‌آموزان است و سعی بر آن دارد که هیچ هنگام جمله «کمک و خیریه» را بر روی فعالیت‌های موسسه نگذارد؛ تلاش ما تقویت روحیه خودباوری در میان دانش‌آموزان است.

وی گفت: هدف ما این است که با توسعه شهر و افزایش جمعیت حاشیه شهر، حمایت بیشتری از اقشار آسیب‌دیده داشته باشیم؛ ما بر آنیم که با حمایت خود، علاوه بر ارتقاء سطح کیفی کار خود، به بهبود وضعیت شهر کمک کنیم.

تقوی از برپایی همایش الفبای فردا خبر داد و گفت: روز عید قربان، همایشی با هدف تقدیر از خیرین و حامیان مؤسسه برپا می‌شود که در این همایش، مؤسسه به بیان عملکرد شش‌ماهه خود به حامیان خواهد پرداخت.

وی اظهار کرد: مهمانان ویژه این همایش، سروی‌ها عضو شورای شهر مشهد، دکتر برادران، رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مرتضی دهشت، علی معلومات قهرمان جودو، حسین محمودی رئیس هیئت جودو استان و چند تن از خیرین استان به مناسبت عید قربان برپا می‌شود.

رئیس مؤسسه فرهنگی دارالاکرام، حمایت‌های خود را فراتر از کمک‌ هزینه‌های تحصیل دانست و گفت: تلاش ما بر آن است که با تقبل هزینه‌های جاری زندگی خانواده‌های زیر پوشش ازجمله حل مشکلات مسکن، ارائه کارت رفاه، تهیه اقلام اولیه زندگی، تهیه ضرورت‌های اولیه تحصیلی دانش‌آموزان و مسائل بهداشتی به مددجویان یاری‌ رسانیم.

وی، بورسیه پرداختی به دانش‌آموزان را متناسب با مقطع تحصیلی و عملکرد آنها دانست و گفت: مبلغ متوسط پرداختی 150 هزار تومان است؛ این نهاد مردمی این افتخار را دارد که بتواند دانش‌آموزانی رشد دهد که در رشته مهندسی برق دانشگاه روزانه قبول شوند و بتوانند به موفقیت در نقاشی، ورزش و طراحی دوخت نائل آیند.

گفتنی است، همایش «الفبای فردا»، پنج‌شنبه دوم مهر ماه با حضور مددکاران و حامیان مؤسسه در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار