معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی:
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: ظرفیت‌های بوم گردی این استان با هدف تقویت صنعت گردشگری در مشهد و سایر شهرستان‌های استان خراسان رضوی توسعه می یابد.
کد خبر: ۹۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴ 22 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی، سید جواد موسوی اظهار داشت: خراسان رضوی با دارا بودن حدود سه هزار و 330 روستا، دارای 38 روستای هدف گردشگری شناخته شده است که می‌تواند از جایگاه مناسبی برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی برخوردار باشد.

وی افزود: ضمن اینکه وجود آثار تاریخی و مذهبی، صنایع دستی خاص و بومی، وجود راه‌های ارتباطی مناسب، معماری بومی و سیمای منطقه از جمله فاکتورهای ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی است.

موسوی افزود: ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی می‌تواند تعامل با محیط زیست طبیعی و جامعه روستایی و نیز آشنایی با نوع زندگی و فرهنگ منطقه را بدون صدمه زدن به محیط طبیعی برای گردشگران فراهم کند و نیز در این راستا آماده سازی جوامع روستایی و فراهم کردن امکانات لازم جهت پذیرش گردشگر با آموزش‌های لازم در روستاهای هدف از جمله موارد مورد نظر است.

موسوی ادامه داد: توسعه در این بخش از صنعت گردشگری می‌تواند به ایجاد اشتغال و کارآفرینی در بخش روستایی کمک کند و سبب بالا بردن سطح درآمد جوامع روستایی شده ونیز از مهاجرت روستائیان جلوگیری کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اضافه کرد: به همین منظور کمیته برنامه ریزی گردشگری در استان با معرفی اعضاء کار خود را آغاز و خواستار همکاری ادارات کل، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها در زمینه توسعه گردشگری بوم گردی استان شد ضمن اینکه این کمیته خواستار ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: رونق صنعت گردشگری یکی از راهکارهای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی بوده و با بالا بردن سطح بیشتر درآمدزایی می‌توانیم در این مهم گام برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار