تابناک-رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس خبر داد.
کد خبر: ۹۹۰۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹ 02 September 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،علی صالحی تصریح کرد: در نتیجه پیگیری های مستمر اعضای شعبه ۲۱ شورای حل اختلاف زندان بندرعباس و برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش میان طرفین یک پرونده‌ قتل عمد، خوشبختانه اولیای دم با استناد به عفو و رأفت اسلامی، رضایت خود را اعلام نمودند و این زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس، از قصاص رهایی یافت.

 

وی گذشت این خانواده را اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال در تأسی از سیره نبی مکرم اسلام (صلی اللّه علیه وآله وسلم) و ائمه معصومین (علیهم السلام) برشمرد و از تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس برای برقراری صلح و سازش در این پرونده قدردانی کرد.

 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان با اشاره به تأکیدات مؤکد و نگاه ویژه ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه، تصریح کرد :ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین از شاخص ترین ارزش های دینی و معیارهای اخلاقی است که اگر در سطح جامعه نهادینه شود و روحیه سازش و برادری مبنای عمل آحاد مردم قرار گیرد قطعاً موجب ارتقای امنیت روانی و توسعه اخلاق و معنویت در میان شهروندان خواهد شد.

 

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار