معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۴۶۵متر مربع فرش دستبافت به ارزش ۱۶ میلیاردریال در پنج ماهه گذشته از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد.
کد خبر: ۹۹۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰ 01 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، جعفر اصغری افزود: محموله‌های صادراتی فرش دستبافت استان در این بازه زمانی به وزن یک‌هزار و ۵۵۰ کیلوگرم بوده و به کشورهای کویت، آمریکا و چین ارسال شده است.
وی گفت: بیش از پنج هزار متر مربع انواع فرش دستبافت و زیراندازهای نفیس امسال در این استان ودر شهرستانهای اراک ، دلیجان خمین و محلات بافته شده است .
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی درباره ارزش ریالی محموله های ارسالی توضیح داد: ۴۶۵متر مربع فرش دستبافت به ارزش ۶۷ هزار دلار ارزی و ۱۶ میلیارد ریالی درپنج ماهه نخست سالجاری از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد.
اصغری یادآورشد: میزان تولید فرش در استان مرکزی بر اساس عرضه این زیرانداز سنتی در فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های فرش محاسبه می‌شود و بسیاری از بافندگان تولید خود را به‌دلایل مختلف برای فروش عرضه نمی‌کنند که با احتساب این مهم بیش از ۱۰هزار متر فرش امسال در استان مرکزی بافته شده است.
وی اضافه کرد: استان مرکزی به خصوص مناطق فراهان، ساروق، جیریا، غیاث‌آباد، محلات و دلیجان قطب تولید فرش‌های دستبافت نفیس در کشور است و حمایت از بافنده‌های استان از طریق معرفی به بیمه تامین اجتماعی و ارائه تسهیلات کم بهره به کارگاه های بافندگی، یکی از برنامه های اولویت دار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.
۹ هزار و ۴۵۰ بافنده قالی دستبافت در نقاط مختلف استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار