دبیر نهضت اجتماعی جوانان همدان گفت: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه اجتماعی و تکلیفی که ایشان دادند که باید درحوزه اجتماعی ورود کرد فعالیت اجتماعی را با نام "مهام"آغاز کردیم البته این حوزه صرفا شامل آسیب‌های اجتماعی نمی‌شود در حوزه‌های دیگر مانند گردشگری، ورزشی و. نیز می‌توان پیوست اجتماعی را داشته باشیم.
کد خبر: ۹۹۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳ 31 August 2021
امید صالحی نیک افزود: تاکیدی که مقام معظم رهبری دارند تشکیل حلقه های میانی است لذا با تشکیل این حلقه ها، هسته‌های پیشرفت هسته میانی نیز شکل می‌گیرد بنابراین از محیط روستا کارخود را شروع کردیم و درصدد ایجاد محور فکری هستیم که با ایجاد این فضای فکری بتوانیم در استان همدان تاثیرگذاری خود را داشته باشیم.

دبیر نهضت اجتماعی جوانان همداندر گفتگو با تابناک همدان، گفت: اولین مرحله شناسایی ظرفیت جوانان بود لذا جوانان خوش فکر، توانمند که توانایی انجام کار و تاثیر گذاری اجتماعی داشتند حتی از روستا‌های دور افتاده همدان جوان فعال در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... که همه این مولفه‌ها پیوست اجتماعی داشتند شناسایی شدند.

وی در ادامه اشاره کرد: مثلا خانم تحصیل کرده‌ای که شروع به پرورش گیاهان دارویی کرده بود شناسایی شد که فعالیت او صرفا به منزله بر طرف کردن نیاز اقتصادی نبود و با این کار آسیبی را از روستا کاهش داده بود و جریانی در حوزه اشتغال ایجاد کرده بود که با شناسایی، صحبت با این افراد و بازدید از روند کار‌ها این ماجرا شکل گرفت و توانستیم جوانان موفق در حوزه اجتماعی را شناسایی کنیم که با شناسایی توانمندی این افراد بارز‌تر شد و درصدد انتقال تجربه آنان به سایر افراد از طریق فضای مجازی، رسانه و ... هستیم.

صالحی تصریح کرد: از سال ۹۸ عهدواره‌ای ترسیم و طبق آن الگو‌های موفق به جوانان معرفی شد البته این افراد به یک دیگر نیز معرفی شدند که بتوانند تجربیات خود را منتقل کنند.

دبیر نهضت اجتماعی جوانان همدان اشاره‌ای به هدف از تشکیل این ذهنیت و برنامه در استان همدان کرد، و گفت: هدف تشکیل هسته‌های پیشرفت است به دنبال این هستیم هسته‌های پیشرفت در تمام نقاط استان شکل دهیم بنابراین در صدد ارتقاء آموزش جوانانی که توانایی تاثیر گذاری دارند، شدیم تا علاوه بر یادگیری خود فرد به تعلیم دهنده نیز شود.

صالحی نیک فعالیت این مجموعه را با نام " مهام" معرفی کرد و گفت: مهام شعاری تشکیل شده از چهار حوزه فکری است؛ یعنی مسئله محوری، هسته‌های پیشرفت، انسجام عملیاتی و مشارکت مردمی که این چهار دغدغه مجموعه مهام را شکل داده و ما به دنبال این هستیم با این چهار هدفی که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته ایم و تاثیر گذاری مثبتی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی این جریان فکری در استان همدان شکل بدهیم.

وی خاطر نشان کرد: با روش مسئله محوری ورود خواهیم کرد و بر این معتقدیم که مشکل باید به مسئله تبدیل شود و مسئله حل شود لذا مسئله‌ای که شناسایی می‌شود با تکنیک و توانمندی جوانان با هدف کمک کردن برای عبور از این شرایط با راه اندازی هسته‌های اندیشه‌ای و اتاق فکر به مرحله اجرا برسیم

صالحی نیک در پایان یادآور شد: این فعالیت صرفا مختص مناطق روستایی نیست در نقاط کم برخورد شهری نیز انجام میشود لذا در خواست داریم سایر جوانان توانمند هستند و می توانند در این حوزه کمک رسانی و ایجاد فکر کنند همراه این مجموعه باشند تا بتوانید با استفاده از ایده های این عزیزان اقدامات تاثیر گذاری جهت رفع دغدغه مردم انجام دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار