مدیر کل استاندارد استان همدان از اخذ پروانه نشان استاندارد در حوزه ماشین آلات کشاورزی برای اولین بار در کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۸۹۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴ 28 August 2021
مدیر کل استاندارد استان همدان از اخذ پروانه نشان استاندارد در حوزه ماشین آلات کشاورزی برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش تابناک همدان، محمد مددی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ چند پروانه کاربرد نشان استاندارد در حوزه ماشین آلات کشاورزی و یک محصول کشاورزی که تا به حال انجام نشده بود در دستور کار قرار گرفت که در بخش ماشین آلات کشاورزی در حوزه‌های کودپاشی سیب زمینی، سیب زمینی کار‌ها و کمباین برای اولین بار در کشور پروانه نشان استاندارد صادر شد.

وی اضافه کرد: در زمینه محصول کشاورزی نیز برای کنسرو برگ مو برای نخستین بار در غرب کشور پروانه کاربرد نشان استاندارد صادر شد که این محصول متعلق به شرکت آریا شور هگمتانه است.

وی با بیان اینکه محصول فوق شامل استاندارد اجباری است، اظهار کرد: تا به حال هیچ واحدی صنعتی در غرب کشور این محصول را تولید نمی‌کرد و استان همدان برای نخستین بار موفق به تولید و اخذ پروانه کاربرد نشان استاندارد برای این محصول شد.

مدیر کل استاندارد استان همدان مطرح کرد: اخذ پروانه‌های استاندارد مورد بحث می‌تواند در اقتصاد، اشتغال و توسعه نظام استانداردسازی در سطح ملی موثر و افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی را به دنبال داشته باشد.

مددی با اشاره به اینکه علائم هشدار دهنده و کارکردی تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی مشمول استاندارد اجباری است، یادآرو شد: در حوزه ماشین آلات شامل کود پاشی سیب زمینی، سیب زمینی کار‌ها و کمباین برای نخستین بار در کشور پروانه کاربرد نشان استاندارد و برای محصول کشاورزی کنسرو برگ مو پروانه کاربرد نشان استاندارد برای اولین بار در غرب کشور صادر شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار