مدیرکل استاندارد استان همدان از صدور پروانه نشان «حلال» برای محصول خیارشور همدان خبر داد و گفت: این نشان جهانی برای نخستین بار در کشور برای این محصول صادر شد.
کد خبر: ۹۸۹۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷ 27 August 2021
مدیرکل استاندارد استان همدان از صدور پروانه نشان «حلال» برای محصول خیارشور همدان خبر داد و گفت: این نشان جهانی برای نخستین بار در کشور برای این محصول صادر شد.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از ایرنا «محمد مددی» اظهار داشت: این فرآورده غذایی با نام تجاری «لاله دشت» محصول یکی از واحد‌های تولیدی استان است که توانسته از آزمون‌های استاندارد ۱۲۰۰۰ سربلند شود. 

وی اضافه کرد: استاندارد ۱۲۰۰۰ قوانین اسلام به ایمنی مواد غذایی، افزودنی‌های غذایی، مواد غذایی اصلاح شده ژنتیکی، آنزیم ها، میکرو ارگانیسم ها، انبارش، ماشین آلات و بسته بندی می‌پردازد.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: محصولاتی که برای دریافت نشان حلال معرفی می‌شوند در یک فرآیند دقیق توسط کارشناسان متخصص استاندارد و ناظران شرعی ارزیابی و پالایش می‌شوند. 

مددی با بیان اینکه حلال یک استاندارد جهانی است افزود: این نشان معیاری از کیفیت غذای سالم و بهداشتی در جهان و عاملی برای توسعه مبادلات محصولات و صنایع غذایی در بین کشور‌های اسلامی و غیراسلامی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس قانون، سازمان ملی استاندارد ایران به‌عنوان تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال است و این پروانه را برای برخی از واحد‌های تولید کننده متقاضی که شرایط لازم را داشته باشند، صادر می‌کند.

حلال نام مجموعه‌ای از علائم تجاری است که بر روی محصولات غذایی قید می‌شود.

این نام برگرفته از معنی غذای حلال است که در دین اسلام آمده و به عنوان یک نشان جهانی از طرف کشور‌های اسلامی مطرح شده و بر روی موادی از جمله غذا، دارو، مواد بهداشتی و مواد آرایشی درج می‌شود.

به گزارش ایرنا، استان همدان با پنج محصول تولیدی دارای پروانه نشان حلال مانند محصولات شیر پاستوریزه، کره غیرلاکتیکی و شیر استرلیزه، رب گوجه فرنگی و ۲ فراورده گوشتی پرچم دار کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار