هنرمند پیشکسوت تئاتر مشهد از تشکیل خانه تئاتر پس از تهران در خراسان رضوی خبر داد و گفت: مهم‌ترین رویکرد این خانه تئاتر حمایت بیشتر از هنرمندان در زمینه‌های مختلف حقوقی، رفاهی و ... است.
کد خبر: ۹۸۲۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ 21 September 2015
علی روحی در نشست خبری پیرامون تشکیل خانه تئاتر خراسان رضوی در سالن اجتماعات آن اظهار کرد: در چند ماه پایانی مسئولیتم در انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی، برخی از هنرمندان خواستار تشکیل خانه تئاتر در مشهد شدند.

وی با اشاره به اینکه درخواست تشکیل خانه تئاتر در مشهد سبب شد تا همه مراکز استان‌ها خواستار دریافت مجوز برای خود شوند، تصریح کرد: خوشبختانه با تغییراتی که در شیوه نامه خانه تئاتر کشور انجام گرفت و مجوز رسمی از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ شد، خراسان رضوی باز هم مانند همیشه در حوزه تئاتر پس از تهران پیشتاز بوده و در تشکیل خانه تئاتر نیز گام نخست را میان استان‌های دیگر کشور برداشته است.

موسس خانه تئاتر خراسان رضوی افزود: قوانین خانه تئاتر این استان نیز مانند تهران است و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف حمایت بیشتر از هنرمندان تئاتر در کنار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و انجمن هنرهای نمایشی این استان فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

روحی تصریح کرد: ترکیب هیئت مدیره و نحوه ثبت‌نام از هنرمندان در سایت خانه تئاتر خراسان رضوی اعلام می‌شود تا بر اساس فرصت تعیین شده اعضای هیئت مدیره نیز با حضور نماینده‌ای از خانه تئاتر تهران انتخاب شوند.

موسس خانه تئاتر خراسان رضوی تصریح کرد: دیدگاه این مکان صنفی است و تلاش می‌شود نگاهی حرفه‌ای به مشکلات و مسایل حقوقی جامعه تئاتر خراسان رضوی داشته باشد.

روحی با ابراز خرسندی از شروع به کار خانه تئاتر همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس تاکید کرد: نخستین برنامه خانه تئاتر در مشهد دیدار با جانبازان آسایشگاه امام خمینی (ره) فردا دوشنبه ساعت 10:30 است چراکه هنرمندان تئاتر خراسان رضوی هیچ گاه تلاش‌های حماسی جانبازان و شهدای هشت سال دفاع مقدس را فراموش نمی‌کنند بنابراین قصد داریم آغازگر فعالیت‌های خانه تئاتر خراسان رضوی دیدار این جانبازان باشد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار