تابناک- حمل کپسول های گاز خانگی یکی از مسائلی است که اگر نکات ایمنی در آن ها رعایت نشود شاهد تحمیل خسارات جبران ناپذیری خواهیم بود.
کد خبر: ۹۸۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸ 20 July 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس؛ حمل و نقل گاز و فراورده های آن نياز به دقت و احتياط فراوانی دارد، به طوری كه با سهل انگاری و كاهلی كوچک می توان شاهد انفجار و به خطر افتادن جان بسیاری از مردم بود آن وقت است که جان از دست رفته را نه ثروت شرکت های نفت و گازی می تواند جبران کند و نه بیمه و عذرخواهی!


از شوربختی های بندرعباس این است که خود روی گنجینه های نفت و گاز خوابیده است اما هنوز نتوانسته است به صورت صدرصدی از نعمت لوله کشی گاز خانگی برخوردار شود و همچنان بایستی به صورت سنتی گاززسانی انجام شود؛ كپسول های گاز برای مصارف خانگي يا خدماتی مثل رستوران و ... بايد در جای خنك نگهداری شوند و گرماى هوا و دمای محيط به خودی خود برای اين كپسول ها خطرناک است اما به واقع در حمل نگهداری این موضوع چه میزان رعایت می شود؟ تقریبا هیچ!


تا حد امكان بايد از غلتاندن و پرتاب كردن كپسول های گاز خوددارى كرد؛ زيرا ممكن است در اثر انرژی وارد شده منفجر شود؛ براي حمل نقل كپسول در سطح شهر هم نياز به ماشينی با سقف پوشيده است كه حداقل سايه ای روی كپسول ها باشد ، و نكته مهم ديگر وجود داربست در اطراف آنها است كه از افتادن آن هنگام حركت جلوگيری کند.

اگر حفاظ يا يک داربست در اطراف كپسول ها نباشد وقتي پرتاب شوند احتمال انفجار و برخورد آن با خودرو های اطراف بسيار زياد است .

متاسفانه در شهر بندرعباس برخی افراد نكات ايمنی جهت حمل و نقل اين نوع كپسول ها را رعايت نميكنند به طوری كه طي گزارش ويديويی كه در ادامه می بینیم ماشين حمل كپسول ها هيچ حفاظی ندارند و پ ممكن است در اثر ترمز گرفتن در حين رانندگی كپسول ها پرتاب شوند و موجب انفجار شود، اگر اين اتفاق بيوفتد موجب به خطر افتادم جان چندين نفر خواهد شد

ظاهرا نظارتی بر كار اين افراد وجود ندارد و با عمل خودسرانه با جان مردم بازی مي كنند، كاش مسئولين مربوطه به اين موضوع ورود کرده و علاج واقعه را قبل از وقوع انجام دهند.

انتهای پیام/9063

برچسب ها: کپسول گاز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار