مدیرکل بهزیستی:
مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: امسال ۱۰۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار به‌منظور اشتغال جامعه هدف این استان پیش‌بینی شده که ۴۷ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.
کد خبر: ۹۷۹۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳ 18 July 2021
 مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: امسال ۱۰۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار به‌منظور اشتغال جامعه هدف این استان پیش‌بینی شده که ۴۷ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

به گزارش تابناک همدان، «مهدی دیناری» روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد تشکیل سازمان بهزیستی افزود: این اعتبار از سوی ۱۴ بانک عامل طرف قرارداد سازمان بهزیستی تخصیص پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال در سازمان بهزیستی از طریق تبصره ۱۶، ایجاد مشاغل خانگی، اشتغال پایدار روستایی، صدور مجوز پرداخت مشوق‌های مالیاتی و با واگذاری مکان بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان یادآور شد: بهزیستی از جمله سازمان‌های فعال در ایجاد اشتغال و ارائه تسهیلات و حمایت از مددجویان در این عرصه است و در سال‌های اخیر با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و حمایت‌های صورت‌گرفته، اقدامات خوب و مؤثری در این راستا انجام شده است.

دیناری اظهار داشت: تعهد اشتغال سازمان بهزیستی از سال ۹۲ تا ۹۹ تعداد ۱۰ هزار و ۴۵۱ نفر بوده که در پایان سال ۹۹، ۱۳ هزار و ۴۱۱ شغل ایجاد شده است.

وی یادآور شد: در این مدت هشت سال حدود ۱۴۰ میلیارد تومان مشارکت‌های مردمی به مددجویان به صورت نقدی، غیر نقدی و ارائه خدمات صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بهزیستی، مجموعه‌ای هماهنگ از برنامه‌ها و فعالیت‌هایی است که برای بهبود زندگی آحاد افراد جامعه و به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه، انجام می‌شود افزود: اجرای طرح 'سی بی آر'، سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف و اشتغالزایی به خوبی اهداف خدمتی دولت را به اقشار نیازمند تبیین می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه طرح مراکز مثبت زندگی در استان همدان در سال‌های اخیر اجرا شد ادامه داد: ایجاد این مراکز در شرایطی که شهر برای تردد معلولان مناسب نبود موجب شد تا مددجویان به راحتی بتوانند بدون طی کردن مسافت طولانی خود را به این مراکز برسانند و خدمات دریافت کنند.

دیناری اظهار داشت: تمام افراد واجد شرایط مقیم مراکز سازمان بهزیستی حدود هزار و ۱۰۰ نفر و ۲۵۰ نفر پرسنل آن واکسن کرونا دریافت کردند و هم اکنون ویروس کرونا در تمامی مراکز استان کنترل شده است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تا پایان ۹۹ تعداد ۲ هزار و ۲۰۱ واحد مسکن مددجویی از طریق بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های متعدد به مددجویان استان همدان تحویل داده شده ادامه داد: اعتبار پرداختی سهم سازمان بهزیستی استان سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، دستگاه‌های همکار اعم از بنیاد مستضعفان، سازمان برنامه و بودجه ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، بانک‌های عامل ۴۴ میلیارد تومان و آورده مددجو ۱۱۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه اختلافات حاد خانوادگی بیشترین گزارش را در اورژانس اجتماعی استان دارند عنوان کرد: هم‌وطنان می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز که با مشکلی مواجه شدند با شماره ۱۲۳ تماس بگیرند.

دیناری با اشاره به اینکه در حوزه اجتماعی حدود سه هزار و ۴۳۴ زن بی سرپرست زیر پوشش سازمان بهزیستی هستند عنوان کرد: در ۱۳ مرکز نگه داری شبانه روزی کودکان ۱۵۰ کودک نگهداری می‌شود و نیز ۲۵۰ کودک امداد بگیر زیر پوشش بهزیستی هستند که از خدمات و مستمری‌ها بهره می‌برند.

وی با اشاره به عملکرد هشت ساله سازمان بهزیستی استان همدان اظهار داشت: در این مدت برای ۳۶۹ هزار و ۶۸۵ نفر غربالگری بینایی، ۱۳۳ هزار و ۹۸ نفر غربالگری شنوایی انجام شده است.

وی ادامه داد: در طی هشت سال گذشته به ۱۲ هزار و ۳۰۹ نفر مشاوره ژنتیک ارائه شد و هزار و ۵۱۴ نفر با هزینه سه میلیارد تومان تحت آزمایش ژنتیک قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان افزود: در بحث پیشگیری از اعتیاد در مراکز ماده ۱۵ حدود ۱۶۰ هزار و ۲۶۹ نفر معتاد خود معرف از ۴۳ مرکز ماده ۱۵ ما استفاده کردند و در مراکز ماده ۱۶ که از سال ۹۶ تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته ۲ هزار و ۹۷۴ نفر با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد و ۱۷۲ میلیون و ۲۳۹ هزار ریال از خدمات سازمان بهره بردند. 

بر اساس آخرین آمار منتشر شده نزدیک به یک سوم جمعیت همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات بهزیستی بهره می‌برند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برنامه‌های هفته بهزیستی امسال با شعار «بهزیستی در گام دوّم؛ هوشمندسازی، محله محوری، سلامت اجتماعی در خانواده» اجرا شد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار