مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری با بیان اینکه امسال در حدود ۶۰ هزار تن گندم از اراضی زیرکشت این محصول برداشت شده است، گفت: تولید گندم در این شهرستان در مقایسه با سال گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۷۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 12 July 2021

به گزارش «تابناک تهران»، جبرییل برادری در این باره اظهار داشت: با توجه خشکسالی و نبود بارش خوب باران های بهاری متاسفانه امسال با کاهش ۱۱ درصدی تولید جو در شهرستان ری روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته به طور میانگین از هر هکتار در حدود شش تن گندم برداشت شد، عنوان کرد: متوسط برداشت گندم امسال در هر هکتار در حدود پنج تن و ۳۰۰ کیلوگرم بود که علت اصلی کاهش تولید کمبود بارش های بهاری است.

برادری اضافه کرد: امسال در حدود ۱۱ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی شهرستان ری زیر کشت گندم رفته بود که از این میزان در حدود ۶۰ هزار تن گندم تولید شده است.

این مسئول با بیان اینکه بیشترین میزان کشت گندم در بخش قلعه انجام می شود، ابراز کرد: خشکسالی و عدم بارش های بهاری بی سابقه در شهرستان ری علت اصلی این کاهش تولید است.

وی با بیان اینکه امسال در حدود ۶۰ کمباین و ۲۰۰ دستگاه کامیون وظیفه برداشت گندم و جو شهرستان ری را برعهده داشتند، افزود: برداشت گندم در شهرستان ری برای ۴۰۰ نفر شغل مستقیم ایجاد کرده بود.

برادری در خصوص خرید تضمینی گندم کشاورزان نیز ابراز کرد: شهرستان ری یک مرکز دولتی خرید گندم داشت که تاکنون کشاورزان ۳۰ هزار تن به این مرکز تحویل داده اند و همچنین پنج هزار تن نیز به مرکز خرید توافقی گندم تحویل داده است.

وی اضافه کرد: مابقی گندم کشاورزان ری نیز توسط سیلوهای موجود در شهرهای اسلامشهر، ورامین، پاکدشت و تهران تحویل گرفته شده و بخشی نیز در بازار آزاد توسط کشاورزان به فروش رسیده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با ۲۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی را تولید می کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید تخم مرغ در استان تهران را دارد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار