عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران به شهردار تهران تذکر داد و گفت: شهرداری هنوز اساسنامه صندوق بازنشستگی را به شورای شهر ارسال نکرده است.
کد خبر: ۹۷۴۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 29 June 2021

به گزارش «تابناک تهران» ،سید حسن رسولی روز سه‌شنبه در جریان سیصد و ششمین جلسه شورا، با ارایه تذکر به شهردار تهران ، افزود: پیش از این نیز تذکری مبنی بر تسریع در ارسال لایحه وظایف شرکت ها و سازمانهای شهرداری تهران به شهردار ارائه کرده‌ام.

وی گفت: با عنایت به تبصره ۳ لایحه ادغام ۲ معاونت برنامه‌ریزی توسعه امور شوراها و توسعه منابع انسانی که در اسفندماه تصویب شده است؛ قرار شد سازمان بازنشستگی به صندوق بازنشستگی تغییر یابد و ذیل معاونت اقتصادی دارایی ادامه فعالیت دهد.

رسولی ادامه داد : در تبصره سوم لایحه تاکید شده است که باید تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه اساسنامه صندوق بازنشستگی به شورای شهر ارائه ارائه شود اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در مصوبه شورا شهرداری موظف بود که ساختار تشکیلاتی جدید را ظرف مدت یک ماه به تصویب شورای اداری و شورای شهر برساند که تاکنون اقدامی در این خصوص انجام شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین وفق تبصره این لایحه شهرداری تهران موظف شد، ظرف مدت سه ماه اساسنامه هر کدام از شرکت‌های شهرداری را مورد بررسی و بازنگری قرار دهد و به شورای شهر ارایه کند که این موضوع نیز تاکنون انجام نشده است.

شورای شهر مجوز واگذاری ملکی به فدراسیون فوتبال را تصویب کرد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه خود، بررسی یک فوریت لایحه « مجوز فروش و تصویب معامله ملک پلاک ثبتی ۱۳۱۲و۱۳۱۳/۳ بخش ۱۱ تهران » را در دستور کار قرار دادند.

«زهرا نژاد بهرام» عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران درباره این لایحه توضیح داد که بر اساس این لایحه شهرداری ملکی را به فدراسیون فوتبال ایران واگذار می کند .

وی افزود: این واگذاری به صورت ۲۵ درصد نقد و مابقی اقساط پنج ساله و بر اساس شاخص‌های بانک مرکزی است.

به گفته وی، این واگذاری با رعایت قوانین و صرفه و صلاح شهر انجام خواهد شد.

«علی اعطا» سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با این لایحه با بیان اینکه چرا در این جلسات پایانی و با این سرعت همکاران در شهرداری می خواهند مجوزهایی که شبهه برانگیز است از شورای شهر بگیرند، افزود: نمونه این موضوع را در جلسه پیش نیز در ارایه لایحه سازمان سرمایه گذاری در شهر آفتاب، از سوی سازمانی که پاشنه آشیل شهرداری است، دیدیم.

اعطا ادامه داد: این موضوع هم برای دریافت مجوز ترک تشریفات برای فروش است و می‌خواهند مزایده برگزار نشود و با شرایط خاص ملکی را به فدراسیون فوتبال بدهند.

وی گفت: با چه منطق و توجیهی می خواهیم با فوریت، امتیاز ویژه‌ای از طریق صحن شورای شهر به یک مجموعه بدهیم؟

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اینکه در جلسات آخر شورا این لایحه ها را به شورا می فرستند تا به فوریت تصمیم گرفته شود، موجب خوشنامی برای شورا و شهرداری نخواهد بود.

«افشین حبیب زاده» عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز در جریان بررسی این لایحه با سخن مخالفان لایحه، مخالفت کرد.

وی گفت: من متاسفم که در شورایی که سالم ترین شورا بود و هیچ یک از اعضای شورا حتی یک سانتیمتر ملک نگرفتند، این موضوعات مطرح می‌شود.

حبیب زاده با بیان اینکه ما در دوره فعالیت خود توانستیم ۹۰۰ ملک را پس بگیریم و شاید کمتر از انگشتان یک دست ملک واگذار کردیم، گفت: اگر اینگونه بخواهیم خودمان را قضاوت کنیم، جای تاسف است.

وی تاکید کرد: چرا به خاطر یک دستمال قیصریه را به آتش می زنیم؟

«بهاره آروین» عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز در مخالفت با لایحه گفت: این شورای شفاف و پاک، چهار سال این نوع مجوز ها را ارائه نکرده است.

وی با بیان اینکه چرا شهرداری ماه های آخر دوره، چنین لوایحی را ارائه می‌کند، اظهار داشت که یک نقطه سیاه در کارنامه شورای پنجم نیست.

آروین ادامه داد: ارائه چنین لوایحی چه آورده ای برای شورای شهر دارد؟

در نهایت و پس از بررسی اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۰ رای لایحه یادشده را تصویب کردند.

شهرداری تهران مجوز انتشار ۳۵ هزار میلیارد اوراق مشارکت دریافت کرد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه، بررسی یک فوریت لایحه «اصلاح بند(۱) تبصره (۳) ماده واحده مصوبه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران و مجوز انتشار سی و پنج هزار (۳۵۰۰۰) میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی به منظور اجرای طرح های حمل و نقل عمومی شهر تهران » را در دستور کار خود قرار دادند.

«علی امام» مدیرعامل شرکت مترو در این خصوص گفت: سالانه در قانون کل کشور ظرفیتی برای انتشار اوراق مشارکت برای شهرداری ها پیش‌بینی می‌شود و عمده منابع این اوراق برای توسعه قطارهای شهری در کلان شهرها است.

وی افزود: چند سال است که مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه کل کشور برای اوراق مشارکت پیش‌بینی می‌شود و شهرداری تهران حسب وظیفه قانونی بعد از دریافت مجوز از شورای شهر این موضوع را در دولت پیگیری می کند تا به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه اورهال قطارهای مترو بعد از ۲۲ سال از بهره‌برداری از مترو، موضوع جدی است، ادامه داد: در حال حاضر ۴۱ رام قطار نیازمند اورهال است تا بتوانند در زمان کمتری به شبکه مترو اضافه شوند.

«محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: این اعتبار در بودجه دولت آمده است و ۵۰ درصد آن را نیز دولت پرداخت خواهد کرد.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران بدون مخالفت و با ۱۸ رای یک فوریت لایحه یاد شده را تصویب کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار