استاندار قم با تقدیر از روحیه جهادگران و نقش آفرینی آنان در عرصه مبارزه با پاندمی کرونا، خواستار ثبت و ضبط خاطرات جهادگران قمی در این عرصه شد.
کد خبر: ۹۷۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵ 26 June 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در مراسم نکوداشت بانوان جهادگر فعال قمی در موج چهارم کرونا که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد اظهار کرد: در دوران کرونا هیچ پزشک و پرستاری در کشور ما مسؤولیت و کار خود را رها نکرد و همگی با روحیه جهادی پای کار ماندند.

وی افزود: البته این روحیه جهادی با حضور طلاب و دانشجویان جهادی پررنگ ‌تر و الگویی برای سراسر کشور شد.

استاندار قم با اشاره به این که خاطرات همدلی جهادگران فعال قمی در دوران کرونا باید ثبت و ضبط شود اضافه کرد: در دوران کرونا شاهد حضور اقشار مختلف مردم در صحنه بودیم که شاید هیچ مسؤولیت و وظیفه ‌ای نداشتند، اما نقش‌ آفرینی فداکارانه ای با صرف وقت و انرژی خود در مبارزه با بیماری کرونا و حمایت از بیماران کرونایی ایفا کردند.
سرمست گفت: در شرایطی که اموات کرونایی غریبانه و در بهشت معصومه (س) به خاک سپرده می‌شدند، بسیاری از جهادگران قمی برای غسل و دفن آن ها داوطلبانه پا به صحنه گذاشتند و در این امر سخت و دشوار همراهی کردند.
وی با بیان اینکه قم پیشگام تدوین بسیاری از دستورالعمل ‌های بهداشتی مبارزه با کرونا در کشور شد خاطرنشان کرد: راه‌ اندازی بسیاری از گروه‌ های جهادی در ایام کرونا نیز از قم آغاز شد، گروه هایی که در بخش بیماران کرونایی بیمارستان های قم خوش درخشیدند و برخی از آن ها هم به سراسر کشور اعزام شدند.
استاندار قم در ادامه به آثار پربرکت حضور جهادگران قمی در بیمارستان ‌های پذیرش‌کننده بیماران کرونایی اشاره و اذعان کرد: حضور فعال جهادگران قمی بر سر بالین بیماران کرونایی در بیمارستان‌ ها سبب پشتیبانی و تقویت روحیه خدمتگزاری در کادر درمان و پزشکی و ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه شد.

وی پای کار آمدن گروه‌ های خیّر قمی را در ایام کرونا از تأثیرات حضور گروه ‌های جهادی دانست و بیان کرد: تعداد گروه‌ های جهادی در قم آن ‌چنان زیاد بود که در حوزه‌ های مختلف تقسیم کار انجام شد و یکی از اقدامات این گروه ها ارسال پیامک تسلیت برای تسلی دادن به خانواده‌ های داغدار در ایام کرونا است که از ابتکارات استان قم به شمار می ‌رود و هنوز در سایر استان‌ها اجرایی نشده است.
استاندار قم با بیان این که کرونا یک تهدید جدی بود که به فرصت تبدیل شد افزود: در راستای توسعه زیرساخت‌ های درمانی استان قم، دو بیمارستان حضرت امیرالمؤمنین (ع) و بیمارستان مادر در دوران کرونا تکمیل و آماده و در ذیل ساخت و راه ‌اندازی این دو بیمارستان، ۴۵۰ تخت به زیرساخت درمانی استان اضافه شد.
وی تصریح کرد: مردم قم در ایام کرونا نشان دادند روحیه جهادی فداکارانه همچنان در سطح جامعه موج می ‌زند.
سرمست با اشاره به این که این روحیه جهادی در بانوان و دختران استان نیز وجود دارد یادآور شد: پای کار بودن جوانان و بانوان استان در شرایط سخت و دشوار سبب روحیه ‌بخشی به مسؤولان می شود.

وی همچنین به برگزاری ۹۱ جلسه ستاد مدیریت بحران در استان قم تا به امروز توجه داد و اظهار کرد: هم ‌اکنون در وضعیت زرد کرونایی قرار داریم و وضعیت استان قم نسبت به تمام مراکز استان‌ ها مطلوب ‌تر است، ضمن آن که همدلی و روحیه جهادی مردم قم سبب بهبود این وضعیت شده و در واقع جهادگران قمی، سهامداران وضعیت مطلوب قم در موضوع کرونا هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار