نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان:
نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: شورای شهر یک عرصه خدمت است نه سکوی قدرت و ثروت اندوزی و باید به این کار نگاه عبادی داشته باشیم.
کد خبر: ۹۷۳۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱ 24 June 2021

به گزارش تابناک سیستان‌ و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان در دیدار منتخبین ششمین دوره انتخابات شورای شهر زاهدان، اظهار داشت: مردم زاهدان با وجود مشکلات متعدد در سطح شهر مستحق خدمت هستند و باید از همه توان برای خدمت به آنها استفاده کنید.

امام جمعه زاهدان افزود: قبل از شروع کار، حرف و وعده‌های خود را بنویسید و سپس در طول انجام کار ببینید که چه میزان به آن عمل کرده‌اید.

آیت‌الله محامی اولین نکته را پیرامون سخنان حضرت علی(ع) به یکی از فرمانداران خود بیان کرد و اظهار داشت: امام علی(ع) در نامه ای به فرماندار خود توصیه هایی داشت و آن هم اینکه شغل جدیدی که به تو واگذار شده طعمه نیست که آن را ببلعی بلکه امانتی است که در اختیارت قرار گرفته و باید امانت‌ دار باشی.

نماینده مقام معظم رهبری در استان ادامه داد: ممکن است برخی با ورود به عرصه انتخابات شورای شهر و در محاسبات خود به دنبال بالا رفتن از پلکان قدرت و ثروت اندوزی باشند اما باید توجه کرد که کار در این قسمت یک عرصه خدمت است نه سکوی قدرت و ثروت اندوزی و باید به این کار نگاه عبادی داشته باشیم.

 وی ادامه داد: بهترین کار نزد خداوند خدمت به خلق است آن هم نه تنها در مقام حرف بلکه در مقام عمل زیرا در چنین شرایطی حالمان خوب و خستگی در کار معنایی نخواهد داشت.

 عضو هیئت علمی جامعه المصطفی، نکته دوم را ترکیب شدن تخصص ها در بین اعضای شورای شهر عنوان داشت و گفت: در بین افراد منتخب در این دوره شورای اسلامی شهر زاهدان  ترکیب خوبی از تخصص‌ها وجود دارد، تخصص هایی که در شهر زاهدان به آن نیازمند هستیم و امیدواریم از این تجربیات استفاده شود.

 امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه فرصت خدمت به مردم زودگذر است، نکته سوم را دشوار بودن راه خدمت از جهات مختلف بیان کرد و گفت: با توجه به شرایط شهر و گلایه‌های فراوان مردم زاهدان کار شما سخت است و درگذشته نیز در جلسه با شهردار زاهدان خواهان پاسخگویی به مطالبات مردم شدیم و در حال حاضر بدون هیچ گونه قضاوتی باید گفت که پاسخ های شهردار قانع کننده نبوده و اقناع عمومی حاصل نشده است.

آیت‌الله محامی افزود: باید عملکرد شورای شهر در دوره های گذشته را بررسی کنید و برای کار خود برنامه‌ریزی داشته باشید زیرا هرچه جایگاه و تاثیرگذاری تان بیشتر باشد کار سخت‌تر خواهد بود از این جهت که مورد طمع و تعرض قرار خواهید گرفت و ممکن است دچار خطا و گمراه شوید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: در سطح کشور برخی‌ها به انتخابات نگاه قمار دارند و اوضاع استان ما نیز بهتر از این نیست و باید بدانیم که در چنین شرایطی کار کردن سخت است و باید از خدا بخواهید که شما را حفظ کند و عملکرد شما به گونه‌ای باشد که در موضع تهمت قرار نگیرید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گفت: باید در برابر مطالبات مردم پاسخگو باشید تا حرف و حدیث و شائبه بِده بِستان ایجاد نشود و با همه افراد به طور یکسان برخورد کنید.

این استاد درس خارج حوزه علمیه، نکته چهارم را حول محور همدلی، انس و الفت میان اعضای شورای شهر عنوان کرد و ادامه داد: باید در میان اعضای شورای شهر همدلی، انسجام و یکصدایی وجود داشته باشد تا در گام بعدی بتوانند مشکلات مردم را از مسئولین مختلف استان مطالبه کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان تاکید کرد: وجود افراد مختلف به صورت ترکیبی از  اقوام ها و مذاهب نشان دهنده وحدت است و عملکرد شما تقویت کننده این وحدت می باشد.

 امام جمعه زاهدان نکته پنجم را رعایت عدالت در همه جهات و تلاش در رعایت حقوق مردم بیان کرد و اظهار داشت: عدالت صزفا جنبه های مالی ندارد بلکه جنبه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، حفظ احترام مردم و برخورداری آنها از امکانات شهری را نیز شامل می شود و باید تلاش خود را به کار گیرید تا عدالت را برقرار و درد دل های مردم را بشنوید زیرا به شما کمک می‌کند که در جریان بسیاری از مسائل قرار گیرید و با دست گیری از افراد گرفتار از کار خود بیشتر لذت خواهید برد.

 نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: نباید زمان را از دست داد بلکه باید مطالعه، تحقیق و پژوهش را از همین امروز آغاز کنید تا در هنگامی که مسئولیت به شما واگذار می شود برنامه های خود را عملیاتی کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار