راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در پی انتشار خبری در خصوص توقف یک قطار ترانزیتی متعلق به افغانستان در ایران، اعلام کرد که این خبر کذب است و اساساً هیچ قطار تجاری از سمت افغانستان وارد محدوده ریلی جمهوری اسلامی ایران نشده است.
کد خبر: ۱۱۶۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶ 22 April 2024

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در اقدامی غیرحرفه‌ای و در تعارض با منافع ملی در حوزه روابط همسایگی کشورهای ایران، افغانستان و ترکیه، در خبری کذب و با استناد به گفته‌های یک منبع ناشناس اعلام توسط یک خبرگزاری، اعلام شده بود که قطار ترانزیتی افغانستان به مقصد ترکیه در ایران متوقف شده و ایران اجازه عبور به این قطار را نداده است. این در حالی است که اساساً هیچ قطار تجاری از سمت افغانستان وارد محدوده ریلی جمهوری اسلامی ایران نشده است.

همچنین شایان‌ذکر است طبق روال مرسوم عبور بارهای ترانزیتی از کشورهای مختلف، ابتدا تشریفات قانونی و هماهنگی لازم و اخذ مجوز برای عبور بار از کشورهای میانی مسیر انجام شده و سپس نسبت به اعزام قطار اقدام می‌شود. این در حالی است که برای عبور قطار ذکر شده از افغانستان به ترکیه از مسیر ایران، هماهنگی مربوطه و نهایتاً صدور مجوز راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران انجام نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار