اسقف اعظم ارامنه تهران گفت: تلاش‌های انجام گرفته این واقعیت را ثابت می‌کند که در جمهوری اسلامی ایران هیچ تبعیضی وجود ندارد و تمامی حقوق اقلیت‌های دینی در این کشور محترم شمرده می‌شود.
کد خبر: ۹۷۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶ 23 June 2021

به گزارش «تابناک تهران» "سبوه سرکیسیان" روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از طرح های مدیریت شهری منطقه ۱۴ و میدانگاه و آرامستان دولاب تهران افزود: ذکر این نکته مهم است که «آرامستان ارامنه تهران» تا چندی پیش نابسامان و قبور زیر علف‌ها مدفون بود اما اکنون باید شاکر این ساماندهی باشیم.

اسقف اعظم ارامنه تهران اضافه کرد: در این مکان عزیزانی آرامیده‌اند که به واسطه حرفه و تلاش، جان خود را تقدیم میهن کردند.

وی ادامه داد: به واسطه حسن نظر مقامات دولتی، شهرداری و شورای شهر تهران، این آرامستان تبدیل به یکی از مراکز گردشگری شده و مایه مباهات است.

اسقف اعظم ارامنه تهران اظهار داشت: این موضوع همچنین شاهد و گواه این مساله است که ایران از گذشته‌های دور محل همزیستی ادیان بوده و خواهد بود.

وی با بیان اینکه زیباسازی آرامستان دولاب اقدامی در جهت توسعه گفت‌وگوی مسلمانان و مسیحیان است، اظهار کرد: برای من ثابت شده که ایران با زمامت رهبر معظم انقلاب به محل گفت‌وگوی ادیان تبدیل شده است.

اسقف اعظم ارامنه تهران گفت: در نهایت این طرح گواه است که گذشتگان‌مان را فراموش نمی‌کنیم و به یاد داریم و همواره از آنان یاد می‌کنیم، کتاب مقدس قرآن هم می‌گوید که گمان مبرید کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند مرده‌اند بلکه زنده‌اند و نزد خدا روزی داده می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار