رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان رضوی:
رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان رضوی گفت: متوسط اشغال هتل‌های مشهد از ابتدای امسال ۶۳ درصد بوده که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
کد خبر: ۹۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ 19 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمد قانعی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: دلیل کاهش اشغال هتل‌ها در سال جاری وجود تعداد زیاد خانه‌های اجاره‌ای غیرمجاز ‌بوده است.

وی ورود زائر به اماکن اقامتی غیرمجاز را مانند خرید کالای بدون ضمانت دانست و تصریح کرد: این مکان‌ها معمولاً به‌لحاظ ایمنی و بهداشت شرایط مناسبی نداشته و در برخی از موارد حوادث ناگواری در آن‌ها رخ داده که سلامت جانی مسافر را به خطر انداخته است.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی با بیان اینکه میزان اشغال هتل‌ها در سال جاری بین 15 تا 20 درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: قیمت مراکز اقامتی در شهر مشهد 30‌درصد از سایر شهرها ارزانتر است و با وجود قیمت‌های متنوع در انواع مراکز اقامتی نیازی به حضور این تعداد از خانه‌های غیرمجاز نیست.

قانعی افزود: هم‌اکنون در مشهد 200‌هتل در حال فعالیت هستند که علاوه بر این تعداد 200‌هتل نیز در دست ساخت وجود دارد که در صورت ادامه فعالیت واحدهای اقامتی غیرمجاز سرمایه‌گذاری آن‌ها با شکست روبه‌رو می‌شود.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی با بیان اینکه ورود مسافران در سال جاری به شهر مشهد با سال گذشته تفاوتی نداشته است، تصریح کرد: با توجه به این تفاسیر کاهش میزان اشغال هتل‌ها حتی در روزهای مناسبتی نشان از ورود واحدهای غیرمجازی دارد که در واقع قانون را دور زده‌اند.

قانعی افزود: در شهری مانند مشهد که تمام ارگان‌های دولتی زائرسرا داشته و یا تعداد هتل‌ها و مراکز اقامتی دیگر مانند مهمانپذیران و هتل آپارتمان‌داران نیز وجود دارند، وجود خانه‌‌های اقامتی هم در شکل مجاز و هم در شکل غیرمجاز بی‌دلیل است و تنها به اقتصاد گردشگری زیارت لطمه وارد می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار