رییس شورای اسلامی شهر تهران به آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری منتخب،تبریک گفت و برای وی در عمل به برنامه اعلام شده آرزوی موفقیت کرد.
کد خبر: ۹۷۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ 20 June 2021

به گزارش تابناک تهران، محسن هاشمی روز یکشنبه در جریان سیصد و سومین جلسه شورای شهر، صحبت هایش را با تبریک به رئیس‌جمهور منتخب آغاز کرد و گفت: امیدواریم که همه جریان ها و نخبگان از رئیس جمهور منتخب برای حل مشکلات مردم حمایت کنند.

هاشمی تاکید کرد: علی رغم برخی سیاه نمایی ها در فضای مجازی، امیدوارم چهره معتدل ایشان امیدواری هایی را برای حل مشکلات و معضلات مخصوصاً مشکلات اقتصادی جامعه را افزایش دهد و شاهد حل مشکلات جامعه باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به سالروز شهادت مصطفی چمران و علی شریعتی، گفت: شریعتی و چمران ۲ تن از روشنفکران دانشگاهی بودند که تاثیرات زیادی در تئوریزه کردن گفتمان امام خمینی در بین نسل جوان و بستر سازی برای انقلاب و دفاع مقدس داشتند.

الزام شهرداری تهران به کاهش استفاده از محصولات یکبار مصرف پلاستیکی

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه خود، لایحه در خصوص «اصلاح مصوبه الزام شهرداری تهران به تغییر الگو و کاهش مصرف کیسه‌ها و محصولات یک‌بار مصرف پلاستیکی و جایگزین کردن مواد قابل بازیافت غیر پلاستیکی در کلیه مراکز وابسته به شهرداری تهران» را در دستور کار قرار دادند.

«سید آرش حسینی میلانی» عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص پیشنهاد خود و «ناهید خداکرمی» عضو دیگر این کمیسیون را مطرح کرد و اظهار داشت:پیشنهاد داریم ماده واحده الحاقیه به این لایحه اضافه شود مبنی بر اینکه گزارش عملکرد کلیه واحدهای شهرداری که به کاهش مصرف محصولات پلاستیکی ملزم هستند، اعلام تا به عنوان یک شاخه شاخص محیط زیستی تنظیم شود.

وی افزود: این گزارش عملکرد در ارزشیابی سالانه واحد ها مد نظر قرار گیرد تا تشویقی برای حرکت در راستای کاهش محصولات پلاستیکی باشد.

در نهایت کلیات لایحه با اصلاحات انجام شده با ۱۷ رای موافق تصویب شد.

نظری: تفریغ بودجه یعنی رسمیت بخشیدن به تخلفات شهرداری

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه، بررسی لایحه در خصوص «تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران» را در دستور کار قرار دادند.

«سید حسن رسولی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، درباره گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸ شهرداری گفت: به نظر می رسد گزارش های بودجه به طور کامل در اختیار حسابرس منتخب شورا قرار نگرفته است و در این خصوص قصور و تقصیر شهرداری مشهود است.

وی افزود: همچنین اطمینانی درباره موارد مورد رسیدگی وجود ندارد و اعلام شده است که گزارش برای اعلام مدیریت تعیین شده که این نوع گزارش دهی اهداف شورا را برآورده نمی سازد.

«حجت نظری» عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز در جریان بررسی تفریغ بودجه گفت: متاسفانه در طول ۴ سال اخیر، شان شورا برای خودش مهم نبود و شاهد بودیم که خودمان کارهایی انجام دادیم و تصمیماتی گرفتیم که حرمت شورا را حفظ نمی کرد.

وی ادامه داد: تفریغ بودجه یعنی رسمیت بخشیدن به تخلفات شهرداری و تایید انحرافاتی که شهرداری در سطوح مختلف برای اجرا نکردن مصوبه بودجه شورا انجام می دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شخصا اعتقاد دارم باید کلمه تفریغ از تمام تبصره بودجه حذف شود تا شهرداری فکر نکند که مجوز تخلف دارد و می‌تواند از بودجه انحراف داشته باشد.

نظری با بیان اینکه در زمانی که کل کشور درگیر انتخابات بود، شهرداری بر خلاف رویه سابق خود شروع به ارائه یک سری لایحه به شورای شهر کرد، ادامه داد : متاسفانه شهرداری می خواست از خلع حضور اعضای شورا سوء استفاده کند و بزن در رویی کار را پیش ببرد.

نظری با بیان اینکه من می‌خواهم بگویم که بگذاریم این موارد را شورای بعدی رسیدگی کند، گفت: معتقدم شاید شورای بعدی با اقتدار بیشتری برعکس شورای فعلی به این امور ورود کند و از شأن شورا بیشتر حراست کند.

«محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز پس از این سخنان نظری به شوخی به او گفت: نکند با شورای بعدی بسته اید؟

هاشمی سپس خطاب به نظری گفت: اجازه دهید کارمان را انجام دهیم این سخنان در شرایط فعلی مناسب نیست.

«مجید فراهانی» عضو دیگر کمیسیون برنامه بودجه درباره این گزارش تفریغ گفت: از نظر ما گزارش مشروط است چراکه عملکرد مربوط به سنوات قبلی شهرداری در این گزارش لحاظ نشده است.

وی ادامه داد: همچنین باید علاوه بر عملکرد ریالی، عملکرد مقداری هم برای بررسی در اختیار حسابرس شورا قرار می گرفت که این اتفاق نیفتاده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار