تدفین در حرم رضوی(ع) و تشییع آیت‌الله خزعلی فردا از میدان شهدای مشهد انجام می‌شود
مراسم تشییع پیکر آیت الله ابوالقاسم خزعلی در مشهد مقدس فردا جمعه 27 شهریورماه ساعت 10 صبح از میدان شهدا به سمت بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) برگزار می شود.
کد خبر: ۹۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵ 17 September 2015

farhangnews_129165-366131-1433142110

به گزارش تابناک خراسان رضوی ، آیت‌‌الله ابوالقاسم خزعلی صبح روز گذشته در سن٩٠سالگی دعوت حق را لبیک گفت. این خبر خیلی زود در فضای خبری دست به دست شد ‌‌ و جمع فراوانی از دوستداران ایشان را سوگوار شدند.آیت آ... حاج شیخ ابوالقاسم خزعلی، زاده ۱فروردین١٣٠۴ در بروجرد بود. او تحصیل علوم دینی را در حوزه علمیه مشهد آغاز کرد.
ایشان پس‌ازآن راهی قم شد و پس از طی مراحل تحصیلات حوزی، در درس خارج فقه آیت‌ا... بروجردی و خارج اصول امام خمینی(ره) حضور پیدا کرد. همچنین مدتی در محضر آیت‌ا... محمدتقی بهجت تلمذ کرد و ... .
ایشان سه دوره متوالی نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری بود.
مراسم تشییع پیکر این عضو مجلس خبرگان رهبری امروز، 26 شهریورماه ساعت 10 صبح در دانشگاه تهران برگزار شد. همچنین روز جمعه، 27 شهریورماه ساعت 10 صبح پیکر وی از میدان شهدای مشهد به سمت حرم رضوی تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

بنابراین گزارش، آیت‌الله خزعلی صاحب تفسیر «انوار جاودان» بود که در بحث‌های خود بحثی روشمند ارائه داده بود و توجه ایشان به روایات نیز در عین ارائه یک تفسیر قرآن به قرآن قابل توجه است. کتاب «حمد» نوشته آیت‌الله خزعلی با موضوع نگرشی بر نکات تفسیر سوره حمد و برخی نکات دیگر نیز اسفند سال گذشته رونمایی شده بود.

آیت الله سید احمد علم الهدی که قرار است نماز میت را بر پیکر آیت الله خزعلی اقامه نماید، امروز در جلسه تفسیر قرآن خود که در مهدیه مشهد برگزار شد، رحلت آیت الله ابوالقاسم خزعلی را ثلمه ای بزرگ برای اسلام و انقلاب خواند و گفت: رحلت جانگداز آیت الله خزعلی لطمه و رخنه ای است که جبران ناپذیر است چرا که چنین شخصیتی در این پهنه از عظمت در جامعه امروز کم نظیر بود و جز با عنایت پروردگار نسبت به آن چه در آینده از آیات خود به ما نشان خواهد داد، جبران نخواهد شد.

آیت الله علم الهدی ضمن تأکید بر تعصب آیت الله خزعلی بر مسائل ولایی یادآور شد: ایشان به ویژه روی ولایت اهل بیت(ع) تعصب خاصی داشته و شخصیت بی نظیری شده بودند که اثرگذاری و مقابله شان با عناصر ریزشی انقلاب خیلی فوق العاده بود.

وی در پایان افزود: مرحوم آیت الله خزعلی به آن چه می خواستند رسیدند؛ توسلات ایشان به وجود اقدس امام زمان(عج) فوق العاده بود و به گونه ای متوسل می شدند که گویی در محضر مقدس بقیه الله(عج) هستند.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین محمد سلطانی درباره این عالم مجاهد اظهار کرد: ایشان پدر شهید و عالمی ربانی، متعهد و دلسوز بودند که تا آخرین نفس از حمایت و همراهی مقام معظم رهبری دست برنداشت و با تمام توان در راستای حمایت از انقلاب اسلامی و فکر و منش امام راحل تلاش و کوشش نمود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی اضافه کرد: آیت الله خزعلی صبح روز گذشته ۲۵ شهریورماه در حالی که در سن ۹۰ سالگی به منظور تدریس از منزل خارج می شوند، به علت مشکل تنفسی که از قبل داشتند با تنگی نفس مواجه و به بیمارستان منتقل شده و در آنجا دارفانی را وداع گفتند.

وی با اشاره به اینکه بنده از نزدیک با روحیات آیت العظمی خزعلی آشنایی داشتم، افزود: ایشان در رسیدگی به امورات نیازمندان و ایتام و نسبت به بزرگداشت مراسم غدیر و دهه ولایت نهایت تلاش را داشت، بطوری که شخصا به خیریه ها می رفتند و رسیدگی جدی به احوال فقرا و نیازمندان و ایتام را توصیه می کردند.

وی با بیان اینکه ایشان حافظ کل قرآن و کل نهج البلاغه بودند و این عنایت و لطف الهی است که به هرکسی داده نمی شود، به صبح توس خاطرنشان کرد: آیت الله خزعلی شخصیتی اهل زهد، تقوا، مناجات و ارتباط با خدا بود؛ ایشان به تمام معنا معلم اخلاق بودند و نسبت به رعایت مسائل اولیه اخلاقی که گاهی به ذهن ما نمی آید، اهتمام می ورزیدند.

وی با بیان اینکه پیکر مطهر این عالم ربانی امروز پس از تشییع در تهران به فرودگاه مهرآباد منتقل می شود، تصریح کرد: امروز ساعت ۱۵ با حضور مسئولین و علمای مشهد مقدس مراسم استقبال از پیکر مطهر آیت الله خزعلی در فرودگاه مشهد برگزارمی شود و امشب در مسجد حوض لقمان مراسم بزرگداشت ایشان منعقد خواهد شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی گفت: مراسم تشییع پیکر آیت الله خزعلی در مشهد مقدس فردا جمعه 27 شهریورماه ساعت 10 صبح از میدان شهدا به سمت بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) برگزار می شود و پس از اجرای مراسم خطبه خوانی در صحن آزادی و قرائت نماز بر پیکر ایشان توسط آیت الله علم الهدی در رواق دارالزهد حرم مطهر رضوی دفن می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار