مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج آسان در جای جای استان اردبیل و ورود افراد خیرخواه برای تقویت این جبهه خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲ 15 September 2015

ایوب بهتاج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: ستاد ساماندهی امور جوانان در گرامیداشت روز ازدواج در همه شهرستان‌ها برنامه‌هایی را تدارک دیده است تا در هفته جاری این برنامه‌ها به مبارکی و با محتوای غنی برگزار شده و جوانانی که در آستانه ازدواج هستند به این امر ترغیب و تشویق شوند.

وی افزود: دیدار با زوجین در مراکز بهداشتی که برای انجام آزمایش‌های قبل از ازدواج و حضور در کلاس‌های مهارت‌آموزی شرکت کرده‌اند به همراه ارائه مشاوره‌های رایگان از طریق نهادهای مرتبط به زوج‌های جوان در اولویت قرار گرفته تا در طول هفته جاری و به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) با بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا (س) و بیشتر با هدف الگوگیری از زندگی ساده آن معصومین برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به شکل کیفی و مناسب انجام شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی در اردبیل با محوریت ازدواج آسان جوانان خبر داد و یادآور شد: این همایش عصر امروز در سالن ولایت اردبیل برگزار خواهد شد و تلاش جدی بر این است تا در تبیین جایگاه سبک زندگی اسلامی و تلاش زنان و مردان در این باب به همراه ترویج سبک ازدواج آسان برای جوانان با مشارکت و همکاری دستگاه‌های دیگر این برنامه‌‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های انجام می‌شود.

بهتاج تصریح کرد: در این همایش قرار است استاد عظیمی از اساتید برجسته امر ازدواج و تحکیم بنیان خانواده سخنرانی داشته و ابعاد مختلف سبک زندگی اسلامی و ازدواج آسان همراه با بنیه‌های معنوی را تبیین و تشریح کند.

این مسئول گفت: امروز همچنین جشن ازدواج در گرمی با محوریت دانشگاه پیام نور برگزار خواهد شد و در کنار آن در طول هفته جاری جشن‌های ازدواج دانشجویی با مشارکت دانشگاه پیام نور و محقق اردبیلی در شهرها و مناطق مختلف برگزار خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل بیان کرد: ما از ائمه جمعه و جماعت خواسته‌ایم تا در این ایام در سخنرانی‌های خود مسئله ازدواج را مورد تاکید قرار داده و از خانواده‌ها بخواهند امر ازدواج را بدون تشریفات و ظواهر خاص اما همراه با معنویت و شاخصه‌های اخلاق‌گرایی مدنظر قرار داده و به آن توجه داشته باشند.

بهتاج ادامه داد: در طول این هفته مشاوره‌های رایگان برای زوج‌های جوان در کمیته امداد، بهزیستی، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می‌شود و در کنار آن دیدار با زوج‌های جوان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در مسجد جامع نمین با همراهی مسئولان این شهرستان جشن ازدواج بزرگ برگزار شده و در کنار آن در سایر مناطق استان نیز با محوریت ازدواج همایش‌ها و گردهمایی‌های مسئولان و متولیان امر به انجام می‌رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل ضرورت راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج را در اردبیل و سایر شهرستان‌های استان بیان کرد و یادآور شد: امیدواریم در هر 10 شهرستان این استان با هدف ترویج و توسعه ازدواج آسان این مجمع شکل گرفته و فعالیت خود را در طول سال انجام دهد تا در کنار تبلیغ و ترویج ازدواج آسان کمک به خانواده‌ها در انجام مراسم‌های ازدواج جوانان خودشان انجام شده و در سایه این حرکت کمک‌های مادی و معنوی نیز به این خانواده‌ها انجام شود.

بهتاج با اشاره به سابقه دیرین شکل‌گیری مجامع خیرین در استان اردبیل و استفاده از ثمرات آن در حوزه‌های مختلف اعم از مدرسه‌سازی، مسکن‌سازی و مسجد‌سازی عنوان کرد: با تاکید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و دیگر مسئولان امر امیدواریم با نیت خیرخواهانه افراد خیر و نیکوکار بتوانیم زمینه خوبی را برای راه‌اندازی این مجمع و کمک‌ و دستگیری از خانواده‌ها را شاهد و ناظر باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار