رئیس کتابخانه مرکزی همدان از برخورداری کتابخانه مرکزی همدان از 6 اتاق ویژه برای نخستین‌بار بین کتابخانه‌های مرکزی کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸ 16 September 2015
رئیس کتابخانه مرکزی همدان از برخورداری کتابخانه مرکزی همدان از 6 اتاق ویژه برای نخستین‌بار بین کتابخانه‌های مرکزی کشور خبر داد.

به گزارش فارس؛مهداد جعفری با اشاره به امکانات ویژه کتابخانه مرکزی همدان اظهار کرد: کتابخانه مرکزی همدان دارای 11 هزار عضو با بیش از 130 هزار جلد کتاب است.

وی گفت: این کتابخانه دارای دو سالن مطالعه مجزا ویژه آقایان و خانم‌ها با ظرفیت 300 نفر با زیربنای یک‌هزار و 300 مترمربع است.

رئیس کتابخانه مرکزی همدان با اشاره به بخش vip کتابخانه مرکزی همدان افزود: این بخش شامل دو سالن اختصاصی 40 نفری است که در زمان مشخص امکانات خاصی را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

وی از وجود 6 باب اتاق ویژه در کتابخانه مرکزی همدان خبر داد و گفت: هر یک از این 6 اتاق برای یک نفر با تمام امکانات رفاهی از جمله میز، اینترنت مجزا، قفسه کتاب و ... در نظر گرفته شده است.

جعفری خاطرنشان کرد: اتاق‌های ویژه کتابخانه مرکزی همدان در کشور نمونه ندارد و افراد دسترسی به تمام امکانات کتابخانه دارند.

وی با بیان اینکه سه اتاق ویژه مختص خانم‌ها و سه اتاق مختص آقایان است ادامه داد: کرایه هر اتاق ماهانه 120 هزار تومان است و به افراد دانشجوی تحصیلات تکمیلی، اساتید و پژوهشگران اجاره داده می‎‌شود.

*برگزاری نشست «کتابخوان» در بخش کودک کتابخانه مرکزی همدان

رئیس کتابخانه مرکزی همدان از دیگر برنامه‌های این بخش در کتابخانه مرکزی را نشست «کتابخوان» در بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی همدان دانست و اظهار کرد: سن کودک و نوجوانی از اهمیت خاصی در ایجاد علاقه و پرورش آن در گرایش به کتابخوانی برخوردار است.

وی با تأکید بر نقش اساسی خانواده‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه ادامه داد: نقش کتابداران در کنار خانواده‌ها می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.

جعفری ایجاد شوق به مطالعه در بین کودکان و نوجوانان را از مهم‌ترین رسالت‌های کتابخانه‌ها دانست و بیان کرد: کتابخانه مرکزی همدان برنامه‌های متنوع و جذابی را در راستای جذب کودکان و نوجوانان در دستور کار خود دارد که از جمله مهم‌ترین آن اجرای برنامه داخلی نشست «کتاب‌خوان» است.

به گفته وی در این نشست‌ها، کتاب‌های خوانده شده توسط کودکان در حضور جمعی از هم‌سن‌ و سالان آنها معرفی و به اشتراک گذاشته می‌شود.

رئیس کتابخانه مرکزی همدان با اشاره به اینکه زیربنای شخصیت هر فرد از سنین کودکی شکل می‌گیرد و اندوخته‌های دوران کودکی در زندگی آینده افراد تأثیرگذار است خاطرنشان کرد: اگر مطالب مفیدی در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گیرد باعث رشد و تعالی آینده شغلی و رفتاری آنها می‌شود.

وی هدف از برگزاری این سلسله نشست‌ها را معرفی و در اختیار قرار دادن کتاب‌‎های مفید، ارزشمند و مشارکت فعال اعضای کودک و نوجوان دانست و گفت: شیوایی و رسایی بیان آنها و شوقی که در هنگام ارائه مطالب در چهره‌هایشان نمایان می‌شود می‌تواند ما را در رسیدن به این هدف کمک کند.

جعفری در پایان اظهار کرد: «نجوم و فضا» اثر «هیثر کوپر»، «میهمان طوس» اثر «محمدعلی دهقانی»، «آتشفشان» اثر «لطیف راشدی» از جمله کتاب‌های معرفی شده در این سلسله‌ نشست‌ها بوده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار