رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به وجود مجموعه‌های نظارتی در دستگاه قضایی گفت: هیچ فرد و گروهی حق دخالت در ماهیت امور قضایی را ندارد.
کد خبر: ۹۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴ 02 March 2015

حجت‌الاسلام علی مظفری در گردهمایی پایان سال مسئولان قضایی دادگستری استان در سالن الغدیر مجتمع قضایی امام خمینی (ره) مشهد اظهار کرد: قاضی برای صدور رأی و اجرای قانون غیر از خدا و قانون به اجازه هیچ فرد دیگری نیاز ندارد و این اصل مبتنی بر شرع مقدس و قانون است.

وی افزود:در صورتی که به دنبال جلب رضایت خداوند متعال و اجرای قوانین باشیم رضایتمندی مردم را نیز کسب می‌کنیم چه آنکه تمامی اقدامات و علمکردها مستنداً قابل دفاع خواهد بود.

مظفری با اشاره به وجود مجموعه‌های نظارتی در دستگاه قضایی افزود: حق نظارت برای مدیران قضایی با هدف جلوگیری از اشتباه وجود دارد و این نکته یکی از اصول مورد توجه ستاد دادگستری استان به ویژه در سال آینده است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه تمامی اقدامات باید مستند به شرح وظایف و آنچه که قانون برای ما تکلیف کرده باشد، گفت: پرونده باید به گونه‌ای تشکیل شود که از نخستین دستور تا هنگام اجرا منطبق با قانون بوده و رأی نیز که نتیجه تلاش صورت پذیرفته است، باید دارای استدلال‌های قوی باشد.

وی سال آینده را نیز برای دادگستری خراسان رضوی سال کار با روحیه جهادی دانست و خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته و تلاش مخلصانه همکاران قضایی و اداری سالی توأم با ارتقاء کمی و کیفی خدمات به مراجعان خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار