هشدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان
اكبري : علیرغم تمهیدات مهندسی انجام یافته بحران خشکسالی کشور، متوجه آذربایجان غربی نیز بوده و در حال حاضر تعدادی از شهر های استان با بحران کمبود آب مواجه اند.
کد خبر: ۹۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸ 14 September 2015

تابناک آذربایجان غربی :مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: کیفیت آب شرب شهر های آذربایجان غربی مطابق با استاندارد ملی ایران و استاندارد های جهانی است.رسول اکبری در گفت و گو با ایسنا افزود : آب شرب شهر های آذربایجان غربی به صورت مستمر و بر اساس استاندارد های ملی ایران و نیز با استفاده از آزمایشگاه های کاملا مجهز کنترل می شود که بر اساس نتیجه حاصل از بررسی های انجام شده کیفیت آب شرب شهر های آذربایجان غربی مطابق با استاندارد ملی ایران و استاندارد های جهانی است.

اکبری تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی ۳۸ شهر استان را تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب قرار داده است و هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری بیش از ۲ میلیون نفری استان که تحت پوشش قانونی این شرکت هستند از خدمات آب شرب بهداشتی و سالم برخوردارند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در سطح استان آذربایجان غربی تا کنون بیش از ۵۸۰ هزار فقره انشعاب آب واگذار شده است و با نگاه به شاخص کشوری متوسط جمعیت تحت پوشش خدمات آب، نشان می دهد که این شرکت، رقم ۹۸٫۹۶ درصدی شاخص مزبور را پشت سر گذاشت و هم اکنون کلیه جمعیت شهری تحت پوشش این استان از خدمات آبرسانی بهره مندند.

وی در خصوص بخش فاضلاب گفت: ۴۱ درصد از جمعیت مشترکین آب کشور تحت پوشش خدمات فاضلاب شهری قرار دارند و شرکت آبفای آذربایجان غربی با اختلاف ۲۰ درصدی از متوسط شاخص های کشوری سبقت گرفته و هم اکنون بیش از ۶۰ درصد مردم شهرهای استان تحت پوشش خدمات فاضلاب شهری هستند.

وی تاکید کرد: با عنایت به کیفیت بالای منابع آبی سطحی در مقایسه با منابع آب زیرزمینی، سیاست اجرایی شرکت های آب و فاضلاب، حرکت به سوی برداشت از منابع آبی سطحی است و خوشبختانه با انجام برنامه ریزی و اقدامات مهندسی دقیق در سال های اخیر، موفق به تامین بیش از ۴۸ درصد آب استحصالی سطح استان از محل منابع آب شده است.

اکبری ادامه داد: علیرغم تمهیدات مهندسی انجام یافته بحران خشکسالی کشور، متوجه آذربایجان غربی نیز بوده و در حال حاضر تعدادی از شهر های استان با بحران کمبود آب مواجه اند.

وی با بیان اینکه ایران کشوری است با منابع آبی کم و مصارف آبی زیاد افزود: با توجه به شاخص هایی که در کشورمان داریم وضعیت آب نامطلوب تر و حتی بحرانی تر از آن چیزی است که در دنیا مطرح است، حدود یک درصد جمعیت دنیا متعلق ایران است و ما تنها ۳۶ درصد سرانه منابع آب تجدید شونده دنیا را در اختیار داریم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی خاطر نشان کرد:شاید تصور شود که با پیشرفت تکنولوژی مشکل کمبود آب حل می شود، در صورتی که میزان منابع عمده آبی موجود در جهان همان مقدار است که در سال های گذشته وجود داشته و امروزه تنها می توانیم مشکلات مربوط به توزیع بهداشتی آب را با استفاده از تکنولوژی برطرف کنیم ولی قادر به افزایش منابع آبی نیستیم، یکی از راه حل های اساسی برای مقابله با بحران آب در آینده، اعمال مدیریت مصرف از سوی مشترکین آب می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار