يک پايگاه خبري اماراتي اعلام کرد:
يک پايگاه خبري اماراتي از تصميم امارات به انصراف از تجاوز به يمن وعقب نشيني نظاميان اماراتي از يمن و بازگشت آنها به کشور خود خبر داد. به گزارش پايگاه خبري امارات 71، به دليل درخواست هاي مکرر مردم امارات در خصوص انصراف از تجاوز به يمن پس از جمعه سياه و کشته شدن 47 نظامي اماراتي، از اين لحظه هيچ نظامي ديگري به يمن اعزام نمي شود.
کد خبر: ۹۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ 12 September 2015
اين رسانه اماراتي افزود: دولت امارات پس از جمعه سياه (4 سپتامبر) و کشته شدن دهها نظامي خود در حمله نيروهاي مقاومت مردمي يمن، تحت فشار شديد مردم مجبور به تجديد نظر در اعزام نظاميان خود به يمن شد. به گفته اين رسانه، درخواست هاي رو به افزايش مردم امارات، تصميم گيرندگان را وادار به درک حقيقت عبرت گرفتن از جمعه سياه کرد.

 اين پايگاه خبري افزود: کشته شدن 48 اماراتي حادثه اي قابل چشم پوشي نيست و نمي شود خشم مردم امارات به ويژه خانواده قربانيان درباره اين مسئله را ناديده گرفت. به همين دليل تصميم گيرندگان سياسي کشور مطمئن شدند مداخله زميني در قالب نظامي، عملياتي راه مناسبي براي کمک به يمن نيست. روري دوناجي خبرنگار پايگاه خبري ميدل ايست آي به نقل از منابع اماراتي گفت: نظاميان اماراتي و1500 نظامي اعزام شده از ديگر کشورهاي حاشيه خليج فارس به يمن، از مهارت جنگي و ميداني لازم براي جنگ يمن به ويژه عدن برخوردار نيستند. دوناجي افزود: مسئولان نظامي ارتش امارات بدون مشورت اين افراد را به يمن اعزام کردند که نتيجه کشته شدن شمار زيادي از آنها در عدن شد. منابع ديپلماتيک غربي روز چهارشنبه گفتند که در حمله موشکي هفته گذشته نيروهاي ارتش يمن به پايگاه و انبار مهمات نيروهاي ائتلاف به سرکردگي عربستان در استان مارب در مرکز يمن، 300 تن از نظاميان ائتلاف کشته شده اند.

 به اذعان منابع غربي در ميان کشته شدگان حمله موشکي به پايگاه صافر، نظاميان عربستاني و اماراتي و مزدوران يمني به چشم مي خورند. امارات و عربستان به طور رسمي شمار تلفات نظاميان خود را در اين حمله، به ترتيب 45 و 10 نفر اعلام کرده اند. همچنين پس از انفجار اين پايگاه، شماري از نظاميان اماراتي مستقر در اين پايگاه، فرار کردند که به اسارت عناصر القاعده در آمدند. القاعده تاکنون براي آزادي اين اسيران، درخواستي از کشور امارات نکرده است. هرچند که به گفته اين منابع، بعيد نيست که القاعده از امارات و کشورهاي حاشيه خليج فارس، مبالغي وجه نقد يا آزادي عناصر خود را که در اين کشورها زنداني هستند، درخواست کند. در حمله هفته گذشته ارتش يمن به پايگاه نيروهاي ائتلاف به سرکردگي عربستان در صافر، شمار زيادي از نيروهاي ائتلاف کشته شدند و تعدادي از خودروهاي زرهي و بالگردهاي آپاچي آنها منهدم شد. مخالفت شديد کويت با اعزام نيرو به يمن کويت ضمن سانسور خبر کشته شدن 50 تن از نيروهاي ارتش اين کشور در يمن به شدت با اعزام نيرو به يمن مخالفت کرده است.

 به گزارش پانوراماي خاورميانه، مجتهد شخصيت مخالف سعودي در صفحه شخصي خود در شبکه اجتماعي توئيتر گفته است کشور کويت به شدت با اعزام نيرو به يمن مخالفت کرده است. اين درحاليست که پايگاه اينترنتي الامارات 71 نيز از تصميم امارات عربي متحده به خارج کردن نيروهاي خود از يمن خبر داده است. مجتهد افزوده است: در منطقه مأرب يمن درگيري هاي سختي روي داده است و کويت خبر کشته شدن 50 تن از نيروهاي خود را که در قالب نيروهاي ائتلاف تحت رهبري سعودي به پايگاه "صحن الجن" يمن اعزام کرده بود پنهان کرده است. شمار قابل توجهي از نيروهاي کويتي نيز در يمن زخمي شده اند. رئيس‌جمهور فراري يمن حاضر به مذاکره بدون شرط شد منابع رسمي از مذاكرات مستقيم و بي قيد وشرط دولت عبدربه منصور هادي رئيس جمهوري مستعفي و فراري يمن با جنبش انصارالله و حزب كنگره خلق يمن در شهر مسقط خبر دادند. 

عبدالله الصائدي رئيس كميته سياسي مامور بررسي پيشنهادات اسماعيل ولد الشيخ احمد نماينده سازمان ملل در امور يمن به شبكه تلويزيوني "بي بي سي " گفت كه دولت عبدربه منصورهادي با ورود به مذاكره مستقيم و بدون قيد و شرط با جنبش انصار الله و حزب كنگره خلق به رياست علي عبدالله صالح رئيس جمهوري پيشين يمن براي اجراي قطعنامه 2216 شوراي امنيت و قطعنامه هاي مربوطه در شهر مسقط پايتخت عمان موافقت كرد. وي افزود: عبدربه منصور امشب با مشاورانش براي بحث درباره اقدام هاي بعدي ملاقات خواهد كرد كه مهمترين آن، معرفي اعضاي هيئت دولت خود در مذاكرات است. عبدربه منصور هادي در 22ژانويه 2015پس از آن‌که حوثي‌ها کاخ رياست‌ جمهوري را تصرف کردند به منظور ايجاد خلاء سياسي در کشورش از مقام خود استعفاء کرد و سپس از صنعا گريخت. از ششم فروردين ماه امسال عربستان سعودي با تشکيل ائتلافي از چند کشور عربي و با کمک و تاييد آمريکا و رژيم صهيونيستي حملات گسترده اي به شهرهاي مختلف يمن انجام داده است و هدف از آن را بازگرداندن عبدربه منصور به قدرت اعلام کرده است.
منبع: روزنامه اسرار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار