مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: مراکز مهم زیارتی استان بوشهر به قطب و مرکز فرهنگی تبدیل شده‌اند و مردم ولایت‌مدار استان در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۶۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰ 17 May 2024

به‌گزارش تابناک بوشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با گرامیداشت پنجم ذیقعده به‌عنوان روز ملی تکریم و تجلیل امامزادگان و بقاع متبرکه، جایگاه زیارتگاه‌ها را نزد مردم بسیار مهم و با اهمیت دانست و گفت: مردم استان بوشهر در نقاط مختلف شهری و روستایی توجه ویژه‌ای به تکریم و زیارت بقاع متبرک دارند.

وی با اشاره به وجود ۱۳۹ بقعه متبرک شامل امام‌زاده و پیامبرزاده در استان بوشهر، افزود: همچنین در این استان ۲۵۰ قدمگاه وجود دارد که این مکان‌های مذهبی و معنوی جایگاه و منزلت بالایی نزد مردم دارند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با بیان این‌که مدیریت این مکان‌های مذهبی بر عهده مردم است، اضافه کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم استان بوشهر مدیریت بقاع متبرک و قدمگاه‌ها را در قالب هیئت امنای این مراکز دینی و مذهبی بر عهده دارند.

وی تبدیل بقاع متبرک به قطب فرهنگی را از تاکیدات رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار کرد: در همین راستا مراکز مهم زیارتی استان بوشهر به قطب و مرکز فرهنگی تبدیل شده و مردم ولایت‌مدار در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور با بیان اینکه امام‌زادگان علیه‌السلام منتسب به ائمه طهارت علیه‌السلام هستند، اظهار کرد: در طول سال انواع برنامه و طرح‌های فرهنگی در امام‌زاده‌ها و قدمگاه‌ها اجرا می‌شود.

وی با تبریک دهه کرامت، گفت: به همین مناسبت برنامه‌های ویژه‌ای با حضور زائران و اقشار مختلف مردم در بقاع متبرک شاخص استان در حال برگزاری است که این مراسم از میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز شده و تا میلاد با سعادت امام رضا علیه‌السلام ادامه دارد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار