طرح سفره مهربانی که به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و شب یلدا به منظور تجلیل از کارگران فصلی است در امامزادگان کلانشهر تهران در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۲۵۶۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸ 20 December 2020

در آستانه شب یلدا و در این شرایط کرونایی امامزادگان واجب التعظیم به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران و همچنین خیرین دست به کار شدند و با توجه به اینکه بسیاری از کارگران فصلی از شغل بیکار شدند و با مشکلات اقتصادی مواجه هستند نسبت به تامین بسته های معیشتی اقدام کردند.

به امامزاده روح الله الحسنی (ع) در میدان امام خمینی (ره) یکی از امامزادگانی است که به همت خیرین دست به کار شدند و در شب یلدا نمی خواهند سفره کارگران و افراد نیازمند خالی بماند.

در گوشه ای از صحن این امامزاده بسته های معیشتی از برنج و روغن گرفته تا میوه و حبوبات برای توزیع کارگران آماده شده تا حداقل امروز و امشب را کارگران بدون دغدغه در کنار خانواده هایشان حضور داشته باشند.

مسئول فرهنگی ناحیه ۳ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: طرح شهید سلیمانی از ۵ آبان  همزمان با هفته بسبج تا ۱۳ دی ماه سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در بقاع متبرکه شهر و شهرستان های استان تهران در حال اجرا است.

حجت الاسلام حسن خانی افزود: در این طرح ۶ هزار بسته معیشتی و ۵ هزار غذای گرم آماده شده که در زمان های مختلف بدست نیازمندان می رسد.

وی ادامه داد: در این طرح که امروز- یکشنبه به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و شب یلدا در بقاع متبرکه در حال اجرا است دستمزد یک روز کارگران نیازمندان پرداخت می شود و همچنین نسبت به تامین بسته های معیشتی از جمله میوه و سایر مواد غذایی به کارگران تحت پوشش بقاع متبرکه اقدام می شود.

توزیع یک هزار بسته معیشتی توسط آستان روح الله الحسنی

همچنین مدیر آستان مقدس امامزاده روح الله الحسنی(ع) تهران نیز در حاشیه مراسم تجلیل از کارگران به خبرنگار ایرنا گفت: طرح حاج قاسم سلیمانی در چندین مرحله در بقاع متبرکه استان تهران از جمله این آستان مقدس از طریق موقوفات و خیرین در حال انجام است.

حجت الاسلام هجر رسولی افزود: تاکنون یک هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده که امروز نیز به مناسبت شب یلدا و ولادت حضرت زینب (س) کمک های نقدی و بسته های معیشتی به ۱۰۰ کارگر تحت پوشش این آستان اهدا شد.

به گفته وی، آستان مقدس امامزاده روح الله الحسنی (ع) همزمان با شیوع ویروس کرونا و بیکار شدن تعدادی از کارگران نسبت به شناسایی و افراد نیازمند اقدام کرده است.

به گزارش ایرنا، طرح شهید قاسم سلیمانی که به تامین بسته های معیشتی در بخش های خوراک، پوشاک و مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی می پردازد به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در بقاع متبرکه در حال اجرا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار