رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: واحدها و معاونت ها و مراکز درمانی مختلف، برای کمک به یکدیگر و همپوشانی هم، نباید منتظر نامه و ابلاغیه و کاغذ بازی های مرسوم اداری باشند.
کد خبر: ۹۲۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹ 16 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه هیات رییسه دانشگاه افزود: شیوع بیماری کرونا، اکثر برنامه ریزی ها را بر هم زد و ما را از اهدافی که داشتیم دور کرد، اما با توجه به فروکش کردن نسبی این بیماری در استان، برای رسیدن به نتایج مطلوب باید برای چشم انداز چند ساله و رسیدن به موفقیت و پیشرفت، ریل گذاری کنیم.
وی اظهار داشت: استفاده از توانمندی ها و پتانسیل های موجود، ما را به آرمان و هدف نهایی مان نزدیک تر می کند و در همین راستا باید اهداف و تفکر مسئولین و مدیران یکی باشد.
وی تاکید کرد: برقراری ارتباط و بازدید از دانشکده ها، توسط معاونین دانشگاه می تواند در رسیدن به موفقیت امری مهم و سرعت بخش باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: پیوند دانشکده ها با صنایع، دانشگاه و دانشکده های نسل سوم را پدید می آورند که مهمترین مزیت آن، استقلال و افزایش توان مالی و اقتصادی آنها می باشد که با توجه به صنعتی بودن استان، تحقق این مهم اصلا دور از انتظار نیست.
وی در ادامه با اشاره به مشخص شدن نقاط ضعف و قوت دانشگاه گفت: برجسته کردن hindex پژوهشگرانی که بالای رتبه ۱۵ هستند و انتخاب آنها برای آموزش آبشاری به دیگران نیز می تواند در این برهه زمانی بسیار راه گشا باشد.
دکتر جمالیان افزود: دانشگاه علوم پزشکی در حوزه های پرستاری، روابط بین الملل و پژوهش بسیار موفق عمل کرده و سایر معاونت ها نیز با توجه به اینکه مقام و مرتبه به هیچ عنوان اهمیت ندارد، باید در اعتلای دانشگاه وظایف خود را به نحو احسنت انجام دهند.
وی تاکید کرد: عملکرد تمام کارکنان در همه واحدها و معاونت ها نشان داد، با وجود برخی مشکلات می توان از بسیاری از بحران ها و مشکلات پیروز بیرون آمد که جا دارد از تمام همکارانم، قدردانی کنم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآورشد: از این تجربه (کرونا) می توان برای پویایی و خروج از حالت خمیدگی، استفاده کرد، چراکه هم راه و هم ظرفیت زیادی برای رسیدن به موفقیت و حتی تبدیل شدن به دانشگاه تیپ یک وجود دارد، اما ممکن است کمی طولانی باشد، اما غیرممکن و دست نیافتنی نیست.
وی بیان کرد: کسب رتبه ۳ کشوری در آموزش مجازی با توجه به آماده نبودن کامل زیرساخت های لازم، ارتقاء جایگاه پژوهش از رتبه ۲۶ به ۲۰ و افتتاح بخش های جدید در حوزه معاونت درمان و خرید دستگاه های مجهز و نایاب به منظور ارتقاء سطح سلامت به ارزش تقریبی ۶۰ میلیارد تومان با توجه به کمبود شدید مالی، و دیگر اتفاقات خوبی که در معاونت های دانشجویی و توسعه رخ داده، همگی گواه داشتن ظرفیت و پتانسیل بالا و البته همت و تلاش همکاران دانشگاه علوم پزشکی است.
دکتر جمالیان افزود: با توجه به دیتاهای خوبی که در هر یک از معاونت ها وجود دارد، ارتباط قوی تر بین معاونت درمان، آموزش و بهداشت می تواند کیفیت ارائه خدمات را به شدت افزایش دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار