کد خبر: ۹۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲ 10 September 2015

استاندار البرز گفت: مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی برد ـ برد محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدحمید طهایی ظهر امروز در دیدار با جمعی از معتمدان استان در سالن شهدای دولت، ضمن تبیین نقش معتمدان در پیگیری مسائل استان، بخشی از عملکرد دولت را تشریح کرد و اظهار داشت: دولت همانند سال 92 پایبند به قول و قرارهایش است و به جد وعده‌های خود را پیگیری می‌کند.

استاندار البرز با اشاره به توفیق دولت در مذاکرات هسته‌ای، تصریح کرد: مسائل هسته‌ای بعد از سال‌ها محقق و به ثمر نشست.

طهایی در ادامه، برخی نقدهای غیرمنصفانه به عملکرد دولت را نیز خاطرنشان کرد و گفت: برخی به اسم نقد به دنبال زیر سئوال بردن عملکرد دولت هستند در حالی که جمهوری اسلامی در دولت یازدهم طی بیش از 22 ماه، با تلاش وزاری خارجی توانست در پای میز مذاکره، قرارداد برد ـ برد را به امضا برساند، چرخ‌های اقتصادی را به چرخش درآورده و حقانیت کشور را در بهره‌مندی از ظرفیت سانتریفیوژها با مذاکره به اثبات برساند.

*تلاش دولت در ممانعت از افزایش تورم 90 درصدی

استاندار البرز تصریح کرد: تمام تلاش دولت این است که به خود سخت بگیرد تا رشد اقتصادی رقم بخورد، اتفاقی که در این دو سال شاهد آن بودیم و تورم 46 درصدی به 15 درصد رسید؛ در حالی که اگر روند پیشین ادامه پیدا می‌کرد، رقم تورم کالاها و ارزاق نجومی و به 90 درصد افزایش پیدا می‌کرد.

*دولت یازدهم امید را در دل‌های مردم زنده کرد

طهایی بازگشت امید به جامعه را نیز از دستاوردهای دولت یازدهم برشمرد و افزود: امید به جامعه بازگشت و ظرف دو سال و چند ماه از عمر دولت ثبات اقتصادی در جامعه و نوسانات اقتصادی کنترل شده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز تلاش دولت خروج از اتکا به درآمدهای نفتی، برون‌گرایی و خوداتکایی بر مبنای ظرفیت‌های داخلی است.

*مشارکت معتمدان در انتخابات سرنوشت‌ساز

طهایی در ادامه با بیان اینکه انتخابات سال 92 با حماسه مردم محقق شد، گفت: در شرایطی که همه مسئولان دست به دست هم داده‌اند و با همدلی و همزبانی در جهت تحقق اهداف جمهوری اسلامی در تلاش هستند، مشارکت مردم در انتخابات پایانی سال، مهر متقنی بر حمایت از نظام جمهوری اسلامی است. در این راستا می‌طلبد معتمدان به عنوان جامعه‌ای فراگیر و تأثیرگذار مشارکت خود را همانند حماسه گذشته تداوم بخشند.

*واگذاری اولویت‌ها به بخش‌های غیرحاکمیتی

وی در ادامه واگذاری بخشی از امور قابل تفویض به مردم را از برنامه‌های دولت برشمرد و افزود: نگاه دولت به مشارکت اجتماعی فعالان در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد به گونه‌ای بوده است که در این دولت شاهد رشد 70 درصدی سمن‌ها بوده‌ایم، در این زمینه دولت آمادگی دارد تا بخشی از امور غیرحاکمیتی خود را به مردم واگذار کند. در این خصوص معتمدان نیز به عنوان بدنه‌ای از جامعه می‌توانند قسمتی از این وظایف را عهده‌دار شوند.

*البرز استان هوشمند می‌شود

استاندار البرز در ادامه استقرار دولت الکترونیک را از برنامه‌های مهم برشمرد و تصریح کرد: بخشی از امور جاری و روزانه از طریق سیستم‌های نوین مجازی و خدمات الکترونیکی انجام خواهد شد، در حال حاضر نیز بخشی از خدمات به شبکه دولت و دفاتر پیشخوان واگذار شده است و انتظار می‌رود مردم بخش قابل توجهی از کارهای خود را از این طریق به انجام رسانند.

وی افزود: برنامه ما در این استان آن است که البرز به استانی هوشمند تبدیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار