استاندار هرمزگان با بیان اینکه به زودی عملیات اجرایی ساخت مجتمع فرهنگی هنری در روستای کردر رضوی آغاز می‌شود، گفت: معاون عمرانی استانداری را مامور می‌کنم تا مقدمات کار را برای راه اندازی این مجتمع فراهم کند.
کد خبر: ۹۲۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ 10 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، جاسم جادری صبح امروز در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره مردمی فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم در حسینیه امام رضا (ع) روستای کردر رضوی شهرستان میناب، عنوان کرد: برگزاری این جشنواره، توفیق و لطف الهی و از عنایات اهل بیت (ع‌) به مردم خوب این روستاست.
 
وی افزود: امروز به همت اهالی ولایت مدار روستای کردر، نام این روستا با نام مبارک امام رضا(ع) پیوند خورده است.
 
استاندار هرمزگان ادامه داد: اهل بیت (ع‌) نور واحد و حبل الله هستند و پیرو خاندان رسول الله (ص) بودن، از افتخارات مهم ملت ایران است.
 
وی با بیان اینکه به زودی عملیات اجرایی ساخت مجتمع فرهنگی هنری در روستای کردر رضوی آغاز می‌شود، افزود: معاون عمرانی استانداری را مامور می‌کنم تا مقدمات کار را برای راه اندازی این مجتمع فراهم کند.
 
روستای کردر رضوی نمونه ای بارز از جامعه ایرانی اسلامی است
 
دبیر جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) نیز در این مراسم گفت: اهالی روستای کردر رضوی با دست خالی و امکانات محدود حرکت را پی‌ریزی و دنبال کردند که باعث شد نام این روستا شهرتی جهانی و بین‌المللی پیدا کند.
 
سید جواد جعفری ضمن تجلیل از همت مردم کردر به خاطر اهتمام آنها نسبت به نشر فرهنگ رضوی، عنوان کرد: جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم روستای کردر یکی از 84 برنامه موضوعی جشنواره امام رضا (ع‌) است که در 718 نقطه از جهان هرساله در دهه کرامت برگزار می شود.
 
وی، قرار گرفتن نام روستای کردر در جدول برنامه های جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع‌) را از عنایت امام هشتم نسبت به مردم ولایت مدار این روستا ذکر کرد و افزود: امروز جشنواره آسمان هشتم به مصداق واقعی همدلی و همزبانی مردم و مسئولان در شهرستان میناب و استان هرمزگان تبدیل شده است.
 
مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع‌) با بیان اینکه جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم از سه منظر قابل توجه و بررسی است، اظهار کرد: از نگاه نخست اینکه اوج تبلور و تجلی فرهنگ ایرانی اسلامی در روستای کردر را می توان ملاحظه کرد.
 
وی با اشاره به سند چشم انداز و افق 1404، گفت: سند چشم انداز 13 آبان سال 82 توسط مقام معظم رهبری به سران سه قوه ابلاغ شد که در بخشی از آن آمده است که در سال 1404 جامعه ایرانی باید دارای ویژگی هایی نظیر فعال، مسئولیت پذیر، ایثارگر، رضایتمند، برخوردار از وجدان کاری، دارای روحیه تعاون و سازگاری اجتماعی و متعهد به انقلاب و نظام اسلامی باشد.
 
جعفری تصریح کرد: با توجه به فاصله زمانی 10 ساله تا سال 1404 این مهم در کردر رضوی محقق شده و امروز این روستا نمونه ای بارز از جامعه ایرانی اسلامی است.
 
وی با اشاره به اینکه از منظر دوم نیز روستای کردر در راستای ترویج فرهنگ رضوی نهضتی را راه اندازی کرده است، خاطر نشان کرد: برگزاری 9 دوره جشنواره آسمان هشتم در بیش از 13 رشته در بخش های فرهنگی، هنری و ورزشی و جذب نوجوانان و جوانان با گرایش های مختلف در راستای تربیت نیرو برای آینده نظام است و نتیجه این حرکت در دهه آینده بیشتر خود را نشان خواهد داد.
 
جعفری گفت: این از عنایات امام رضا(علیه السلام) هست که ماموریت تربیت نیرو برای نشر و گسترش فرهنگ و معارف اهل بیت(علیهم السلام) را به مردم روستای کردر واگذار کرده است.
 
وی، توجه به فرهنگ زیارت را یکی دیگر از اهداف جشنواره فرهنگی، هنری آسمان هشتم برشمرد و با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) و امام رضا(علیه السلام) در خصوص اهمیت زیارت حرم مطهر امام هشتم، بیان کرد: اهالی روستای کردر با برگزاری این جشنواره، حرم را به استان هرمزگان منتقل کرده اند و زمینه را برای زیارت فراهم نموده اند.
 
در این مراسم از تفرات برتر نهمین جشنواره مردمی فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم تقدیر شد.



منبع: روابط عمومی استانداری هرمزگان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار