بیمارستانی که در ایستگاه تامین تجیهزات متوقف شد!/مزین شدن میدان ۱۷ شهریور بردسیر با تندیس یک زن مسیحی/خودسوزی یک کارگر مقابل شهرداری کرمان/ بهره برداري از باند دوم محور رفسنجان ـ سرچشمه
کد خبر: ۹۲۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵ 10 September 2015
بیمارستانی که در ایستگاه تامین تجیهزات متوقف شد!

بسته خبری تابناک

قلعه گنج بیشتر از اینکه شهرستان باشد جمعیتی روستایی دارد و این سرنوشت بسیاری از شهرستان‌های جنوبی و شرقی استان کرمان است که درگذشته به دنبال محرومیت‌زدایی به‌عنوان شهرستان تفکیک شدند اما امکانات موردنیاز یک شهرستان را در اختیار ندارند , از ابتدایی‌ترین این امکانات زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی است.

در زمان سفرهای استانی دولت قبل که مصوبات بسیار و نیمه‌کاره را در پی داشت؛ مصوبه‌ای در راستای احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابه در قلعه گنج به تصویب رسید، اما با گذشت هفت سال از زمان کلنگ زنی این مصوبه تاکنون این بیمارستان راه‌اندازی نشده است.

شهرستان قلعه گنج بیشتر از اینکه جمعیت شهری داشته باشد شهرستانی است متشکل از جمعیت روستایی و عشایری محروم و گاه کپرنشین که از محرومیت‌های بی‌شماری رنج می‌برند.

اما با وجود تمام کاستی های موجود در قلعه گنج، خدمات درمانی در این شهرستان در سطح اورژانسی باقی‌مانده است و در صورت بروز مشکلات بهداشتی مردم مجبورند بیماران خود را با هزینه‌های بالای حمل‌ونقل به بیمارستان‌های جیرفت و یا کهنوج منتقل کنند و  این در حالی است که این دو بیمارستان نیز برای ارائه بسیاری از خدمات تخصصی درمانی بیماران خود را به بیمارستان‌های شهر کرمان ارجاع می‌دهند.

در این شرایط احداث بیمارستان در قلعه گنج از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا در کنار این شهرستان محروم؛ شهرستان‌های رودبار جنوب و منوجان نیز می‌توانند از این بیمارستان بهره‌مند شوند.
انتظار ۷ ساله قلعه‌گنجی‌ها برای راه‌اندازی بیمارستان

محمد عرب یکی از ساکنان شهرستان قلعه گنج در گفتگویی اظهار داشت: قلعه گنج دارای روستاهای دور افتاده و محروم بسیار زیادی است و این مسئله در بسیاری از شهرستان‌های جنوب کرمان دیده می‌شود و به دلیل پراکندگی جاده‌ها شاهد حوادث رانندگی بسیاری هستیم و در صورت بروز تصادف و مصدوم شدن مردم فقط خدمات اورژانسی داده می‌شود و برای درمان باید به کهنوج، جیرفت و یا کرمان مراجعه کنیم.

وی تصریح کرد: مردم منطقه اکثراً کشاورز هستند و موارد مار گزیدگی و عقرب گزیدگی در شهرستان بسیار بالا است اما بسیار دیده‌ شده است که به دلیل عقرب‌زدگی و نبود امکانات تخصصی لازم در شهرستان کودکان جان خود را از دست‌ داده‌اند.

عرب افزود: سالهاست گفته‌شده که بیمارستان در قلعه گنج احداث می‌شود اما هفت سال است که مردم همچنان چشم‌ به راه هستند و حالا که ساختمان این بیمارستان ساخته‌شده است اما اتفاقی برای افتتاح این بیمارستان انجام‌نشده است.

علی تاجیک نیز اظهار داشت: در صورت بروز حادثه برای مردم در روستاها باید با هزینه بسیار با موتور و یا یک خودروی اجاره‌ای بیمار را به مراکز بهداشت برسانیم که در آنجا نیز خدمات سطح اول درمانی ارائه می‌شود و در شهر قلعه گنج نیز خدمات اورژانسی ارائه می‌شود و خبری از خدمات تخصصی نیست.

این روستانشین شهرستان قلعه گنج افزود: در صورت بروز حادثه‌ای که نیاز به خدمات تخصصی باشد باید با هزینه بالا و طی چندین کیلومتر راه به شهرستان‌های مجاور برویم و اگر خوش شناس باشیم و بیمارمان زنده بماند باید هزینه‌های بالای حمل‌ونقل را پرداخت کنیم.

بیمارستان قلعه گنج در حالی همچنان در انتظار افتتاح است که چندی قبل استاندار کرمان در بازدید از این شهرستان خبر از افتتاح قریب‌الوقوع این بیمارستان خبر داده بود «بیمارستان قلعه گنج به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد» اما همچنان مردم در انتظار تحقق این وعده هستند.

مزین شدن میدان ۱۷ شهریور بردسیر با تندیس یک زن مسیحی

بسته خبری تابناک

شهروندان بردسیری از صبح تا شب نمادهای شهری را که همه بر ذهن و دل مخاطب تاثیرگذار هستند می بینند، رنگ، حجم، چگونگی و عملکرد این نمادها هر کدام می تواند پیام‌های خاصی را به مردم منتقل کند پس در این برهه با توجه به مضامین انقلاب شکوهمند اسلامی ما و تاکیدهای مقام معظم رهبری باید این نمادها و مبلمان شهری طوری طراحی شوند که نمود تحقق بخشی از سبک زندگی اسلامی  جامعه به حساب آید اما این نماد ها در بردسیر به چه اندازه با نماد های موجود در میادین و اماکن عمومی همخوانی دارد ؟

شهر و شهرنشینی ، امروزه از مهمترین موضوعات اجتماعی است که می تواند عناصر فرهنگی و کلیه فرایند های ناشی از تاثیر انسان و محیط پیرامون او را دستخوش تغییر و تحول قرار دهد. شهر مفهومی مدنی دارد و ساخت مدنیت و الگوهای توسعه شهری نیازمند رجوع به منابع دینی نظریه پردازی، الهام از گذشته و داشته و پیشینه ی تاریخی و متناسب سازی آن با نیازهای پیچیده و گوناگون انسان معاصر است.

عنوان ” شهر اسلامی ” برخاسته از یک ضرورت و نیاز استراتژیک است. ساختن شهرها ، نحوه اداره آن و تعامل انسان‌ها با یکدیگر در منظر اسلام یک مجموعه واحد، پویا، هماهنگ و معناداری است که غایت آن رشد و تعالی انسان و پیدایش زیستگاهی است بر اساس فطرت و در خدمت شکوفایی انسانها. شهر اسلامی به دنبال انتظام و تعادل بین مجموعه عناصر تشکیل دهنده جامعه شهری و ایجاد توازن و هماهنگی در عموم ساختارها، رفتارها و کنش ها و واکنشهای افراد و سامانه‌های شهری است تا در سایه تعالیم آسمانی، آرامش و آسایش توام با تسخیر طبیعت و شکوفاترین شهروندان را در زیستگاهی آباد و خدا محور تربیت کند.

در فضا سازی شهری همانگونه که هر انسانی می تواند خدا را و نشانه  او را در خیلی از اتفاقات روزمره خود ببیند که به طور مثال می توان به زیبایی وجود درخت در پارک، فوران آب که مایه حیات  است در وسط یک میدان می تواند انسان را به یاد خدا بیاندازد

مسلما هر شهروند موحدی که صبح از خانه بیرون می آید می تواند تا رسیدن به محل کار خود ده‌ها نشانه از زندگی اسلامی را ببیند مگر زندگی اسلامی غیر از یک بستر مناسب شهری توام با مشاهده رفتارهای دینی است که محور آن انسان و سعادت او است که سعی می شود در بستر شهر و بخش‌های مختلف مدیریت شهری قابل مشاهده است و کسانی که پیش نیاز رسیدن به سبک زندگی اسلامی را در خود ایجاد کرده اند با برداشت از فیزیک‌ و کالبد شهر و انسان‌های موجود  تحت لوای آموزه های دینی در آن دارد به سبک زندگی اسلامی برسد.

خیلی از نماد های موجود در میادین و اماکن عمومی شهرستان بردسیر طوری طراحی شده اند که  نمود تحقق بخشی از سبک زندگی اسلامی هستند اما در این میان وجود بعضی از نماد ها با اسامی میادین و پارک های شهر همخوانی ندارد.

بی تردید، قیام ۱۷شهریور را می توان به عنوان یکی از نقاط عطف مبارزات ملت مسلمان ایران علیه رژیم پهلوی دانست. ابعاد عظیم کشتار و سرکوب مردم بی گناه در این روز باعث شد تا انقلابیون و رهبران آن ها در حرکت خود مصمم تر گردند و در این بین رهبری مدبرانه حضرت امام خمینی(ره) نقشی به سزا داشت. حمایت های سران به اصطلاح دموکرات آمریکا از رژیم پهلوی در سرکوب مبارزین نیز باعث گردید تا ادعاهای به اصطلاح حقوق بشری و دموکراتیک آن ها در بین مردم رنگ ببازد و ماهیت اصلی آنان برای مردم ایران هرچه بیشتر نمایان گردد. در مجموع باید گفت قیام خونین ۱۷ شهریور عاملی موثر در تشدید مبارزات مردمی و تسریع در سقوط رژیم پهلوی به شمار می رود ,ولی میدان ۱۷ شهریور که به همین نام مزین شده با قرار دادن تندیس یک زن مسیحی از حقیقت این روز بزرگ فاصله گرفته است .

خودسوزی یک کارگر مقابل شهرداری کرمان

به نقل از آرمان؛ یکی از کارگران سابق فضای سبز که به صورت شرکتی با شهرداری کرمان همکاری داشت، مقارن ظهر سه‌شنبه۱۷ شهریورماه در مقابل شهرداری کرمان اقدام به خود سوزی کرد. این حریق باحضور به موقع مردم و اورژانس خاموش و فرد مصدوم جهت مراقبت‌های ویژه و درمان های لازم به بیمارستان منتقل شد.

بهره برداري از باند دوم محور رفسنجان ـ سرچشمه

باند دوم محور رفسنجان ـ سرچشمه امروزبا حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.
به گزارش خبر گزاری صدا وسیما سرپرست راه و شهرسازی رفسنجان گفت : شرکت ملی صنایع مس ایران برای ساخت محور رفسنجان ـ سرچشمه و دوراهی مانی به طول 63کیلومتربیش از 100 میلیارد تومان هزینه کرد.
علی عباسی‌پور سرپرست افزود: یک دستگاه تونل به طول 369 متر و 2 هزار و 115 متر دیوار حائل بتنی نیز در این محور ایجاد شده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار