معاون وزیر اقتصاد گفت: سازمان سرمایه‌گذاری برای ایجاد ابزار مناسب و با همکاری دستگاه‌های مرتبط اقدام به راه‌اندازی اطلس سرمایه‌گذاری کشور کرده است.
کد خبر: ۱۱۶۶۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳ 13 May 2024

به گزارش تابناک کرمان، علی فکری غروب ۲۴ اردیبهشت‌ماه در آیین افتتاحیه دومین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان «کرمان آیدکس ۲۰۲۴» اظهار کرد: یکی از الزامات توسعه، توجه به ارکان اساسی برنامه‌ریزی توسعه‌ای است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی، معدنی و گردشگری استان کرمان عنوان کرد: کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور، مستعد سرمایه‌گذاری است.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری خطاب به مدیران و برنامه‌ریزان استان کرمان گفت: نباید ظرفیت‌ها و مزیت‌ها شما را از توجه به اولویت‌ها غافل کند و براساس هدف‌گذاری موثر، هدفمند و متناسب، با تقسیم کار مبتنی بر آمایش سرزمینی داشته باشید.

وی ادامه داد: سازمان سرمایه‌گذاری برای ایجاد ابزار مناسب و با همکاری دستگاه‌های مرتبط اقدام به راه‌اندازی اطلس سرمایه‌گذاری کشور کرده است.

فکری بیان کرد: بعد از شناسایی علمی ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان کرمان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری آن را تعریف کنید، اما به زیرساخت‌ها و تکمیل آن‌ها توجه کنید.

به گزارش ایسنا، صفری معاون وزیر خارجه نیز در این آئین با اشاره به امضای قرارداد توسعه بندر چابهار بین ایران و هند اظهار کرد: این قرارداد یک خبر خوش برای صادرکنندگان و واردکنندگان است، زیرا اگر قطار چابهار – خاش آماده شود، ایران به آسیای مرکزی و قفقاز وصل می‌شود.

وی بیان کرد: علاوه بر سفرایی که امروز به کرمان آمدند، پنج مدیر وزارت خارجه در این همایش شرکت کرده‌اند و شرایط برای جذب سرمایه را در پنل‌ها توضیح خواهند داد.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: سعی کردیم که بازار و بازار‌های موجود را برای صادرات حفظ و توسعه دهیم و برای واردات بازار‌های جدید را دنبال یا ایجاد کرده‌ایم.

وی با اشاره به همکاری‌های خوب وزارت خارجه با کرمان در معرفی ظرفیت‌های استان در کشور‌های خارجی، در ادامه با یادآوری عضویت ایران در سازمان‌های مختلف بین‌المللی عنوان کرد: ایران در سال گذشته عضو بریکس و حدود دو سال گذشته عضو شانگ‌های شد.

همچنین حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران در مراسم فتتاحیه همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان اظهار کرد: این رویداد ملی فقط برای کرمان نیست بلکه برای کل کشور است و امیدواریم تاثیرات مثبت آن را در همه بخش‌های اقتصادی ایران شاهد باشیم.

وی با یادآوری رویداد‌هایی که در ایران برگزار شده و تاثیر آن در توسعه اقتصادی کشور بیان کرد: طبق بررسی‌هاس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی، هشت کشور که در چند دهه قبل با فقر دست و پنجه نرم می‌کردند، اما با تعامل دولت با بخش خصوصی این کشور‌ها به توسعه دست یافته‌اند لذا انتظار داریم تصمیم‌گیران کشور نیز به این موضوع بیش از پیش توجه کنند.

حسن زاده با اشاره به نقش اتاق‌های بازرگانی در توانمندسازی بخش خصوصی بیان کرد: از اتاق‌های بازرگانی مانند اتاق اصفهان و کرمان انتظار داریم چنین رویداد‌های خوبی برگزار کنند تا اهد پیشرفت‌های بیشتر کشور باشیم.

به گزارش ایسنا، محمد قاسمی رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران نیز در این مراسم اظهار کرد: مبنای دیپلماسی اقتصادی کشور در چند سال اخیر بر کشور‌های همسایه قرار گرفته است، اما محیط همسایگی کشور همگرا نیست.

وی ادامه داد: تمرکز دولت سیزدهم عمدتا بر توسعه روابط با روسیه و اوراسیا بوده، اما نیاز به توازن داریم و بازار‌های اقتصادی کشور در جنوب و منطقه خلیج فارس و عراق است و برای ایجاد این توازن نیاز به اعتماد به نفس کامل داریم.

رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران بیان کرد: ایران دارایی‌های نظامی و اقتصادی و معنایی دارد.

وی تاکید کرد: ایران با حفظ بازدارنگی خودش می‌تواند قدرت خود را به قدرت سازنده تبدیل کند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار