سرپرست هیات فوتبال استان قم پس از جلسه اعضای این هیات و جمعی از اهالی این رشته با مدیران شهرک‌های صنعتی شکوهیه و محمودآباد گفت: به کسب نتیجه‌ از این جلسه خوشبین نیستم.
کد خبر: ۹۲۲۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸ 08 December 2020

به گزارش تابناک قم، یکی از آسیب‌ها و خلاء‌های همیشه موجود در پرمخاطب‌ترین رشته تیمی ورزش قم یعنی فوتبال و فوتسال عدم برخورداری از حامی یا حامیان مالی است که موجب افت شدید این دو رشته و از بین رفتن استعدادها و نخبه‌های این دو رشته ورزشی شده است.

سالیان زیادی است که فوتبال و فوتسال قم از این موضوع رنج می‌برند و در این سال‌ها فوتبالیست‌ها و فوتسالیست‌های مستعد زیادی به دلیل عدم برخورداری باشگاه‌ها از حامی مالی ناگزیر به پایان فعالیت خود و یا خروج از استان قم و بازی در سایر شهرها و تیم‌های باشگاهی کشور شده‌اند.

تلاش برای سامان‌دهی به اوضاع مالی فوتبال قم

بر این اساس هیات فوتبال استان قم که بعد از تغییر و تحولات حاصل از مجمع فوق‌العاده اردیبهشت ماه با حضور یکی از چهره‌های قدیمی، با دانش و با سابقه ورزش و فوتبال قم یعنی قدرت‌الله باقری مدیریت می‌شود به دنبال راهکاری برای برون‌رفت فوتبال قم از بحران و سر و سامان اوضاع مالی است.

باقری و همکارانش که در ماه‌های اخیر راه‌کاری مختلفی را در این زمینه بررسی و اقدام کرده‌اند، در یکی از این اقدامات به اتفاق اعضای هیات رییسه و جمعی از پیشکسوتان، مدیران و مربیان باشگاه‌های قم کیلومترهایی خارج از قم با رئیس هیات مدیره شهرک صنعتی شکوهیه و محمود آباد قم دیدار کردند.

 

نشست فوتبالی‌ها با مدیران 2 شهرک صنعتی

هدف از این جلسه بحث و بررسی راهکارهای مساعدت به فوتبال و تیم‌های اعزامی فوتسال و فوتبال آقایان و بانوان قم بود و این ملاقات با مهندس عالمی مدیرعامل شهرک صنعتی شکوهیه و مهندس مقصودی مدیرعامل شهرک صنعتی محمودآباد قم برگزار شد، جلسه‌ای که در سالن اجتماعات شهرک شکوهیه شکل گرفت.

در این جلسه ابتدا عالمی مدیر عامل شهرک صنعتی شکوهیه قم ضمن خیر مقدم، در ارتباط با ویژگی‌های این شهرک صنعتی مطالبی را تشریح کرد و اعتقاد خود را برای داشتن جوانان ورزشکار با هدف بهره‌وری بیشتر تولید و همچنین نقش تغذیه مناسب به منظور افزایش راندمان کاری بیان کرد.

باقری: به دلیل عدم حمایت مسوولان قم به صنعت پناهنده شده‌ایم

سپس قدرت‌الله باقری سرپرست هیات فوتبال استان قم به ایراد سخن پرداخت و با قدردانی از کارآفرین‌های استان قم تصریح کرد: ما به دلیل عدم حمایت مسوولان قم به صنعت پناهنده شده‌ایم و از اعتبار و آبروی خود برای ارتقاء سطح فوتبال قم هزینه می‌کنیم چون به تاثیر ورزش بر سلامت روح، جسم فرد و افراد جامعه ایمان و اعتقاد راسخ  داریم.

وی ادامه داد: جامعه از آحاد مختلف مردم تشکیل شده و بنابراین مشترک بین همه و خانواده‌ها است و همه در یک کشتی و در حال غرق شدن هستیم، اگر پیشگیری نشود دیر یا زود همه دچار خسران می‌شویم، به ویژه اینکه مدت‌ها است فضاهای مجازی و واقعی محیط روحی و روانی نا امید کننده‌ را به جامعه القا می کند و به جز پیروزی‌های مقطعی تیم پرسپولیس در مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا خبر خوشحال کننده‌ای نشنیده‌ایم و جامعه دچار افسردگی شده است.

باقری اضافه کرد: ورزش و به ویژه فوتبال می‌تواند روح و هوای تازه‌ای را برای فرار از مشکلات روز جامعه فراهم سازد، به طوری که با پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس حداقل 50 میلیون ایرانی به مدت یک هفته هیجان زده و با نشاط بودند، چون سلامت فرد به سلامت جامعه ارتباط دارد و تعریف سلامت عبارت است از سلامت  جسمی، روحی و اجتماعی.

هزینه 9 تیم اعزامی قم معادل قرارداد یک بازیکن متوسط لیگ برتری

سرپرست هیات فوتبال استان قم در ادامه با بیان اینکه اجتماع ما با سرعت زیاد به سوی مریضی روحی، روانی و جسمی در حال حرکت است، عنوان کرد: با وجودی که عبادتگاه‌های مسلمانان مانند مسجدها، زیارتگاه‌ها و حتی خانه خدا به دلیل شرایط کرونا تعطیل است اما چراغ ورزش روشن است.

وی عنوان کرد: شرایط کرونا و مشکلات اقتصادی مانند سونامی در حال غرق کردن جامعه است و اگر کرونا تعداد زیادی از هموطنان را از بین نبرد آثار مخرب آن ممکن است  نیمی از جامعه را دچار معلولیت کند، در واقع بعد از کرونا معلوم می‌شود چه کسانی به فکر کشور و هم نوعان خودشان بوده‌اند.

باقری با تاکید بر اینکه وظیفه و رسالت من به عنوان رئیس هیات اطلاع رسانی و استمداد از شما است، ابراز کرد: ما حدود 9 تیم اعزامی داریم و برای هزینه کل 9 تیم احتیاج به میزان قرارداد یک بازیکن متوسط تیم‌های لیگ برتری شهرهای تبریز و یا اصفهان داریم که متاسفانه از تیم‌ها دریغ ‌می‌شود.

شهرداری قم ریالی به سلامت جوانان تخصیص نمی‌دهد

وی افزود: متاسفانه استان قم از نظر ورزشی، فرهنگی و تعصب با تبریز و اصفهان قابل مقایسه نیست، مسوولان ما هم قابل مقایسه نیستند، تیم‌های شهرداری سایر شهرها هر یک بیشتر از 50 میلیارد هزینه تیم‌داری می‌کنند، در صورتیکه شهرداری قم ریالی به سلامتی جوانان تخصیص نمی‌دهد. 

سرپرست هیات فوتبال استان قم با بیان اینکه کل هزینه شهرداری ما خرج سیاهپوش کردن اماکن عمومی می‌شود، تصریح کرد: احتیاج به سیاهی نداریم همین طور هم غمگین‌ترین مردم دنیا هستیم، اسم شهر ما کلانشهر است اما ورزش و فرهنگ مسوولان ما در حد یک روستا است.

وی خاطرنشان کرد: صدقه نمی‌خواهیم، منت هم نمی‌خواهیم، اگر به این موضوع ایمان دارید جوانان و جامعه ورزش را کمک کنید، دیوار مهربانی هم به درد ما نمی‌خورد، الان اثر کمک مهم است ولی بعد خیلی زود دیر می‌شود، تا حدی مشکلات شما را می‌دانیم اما مردم ما وفادار هستند و خدمتگذاران خودشان را تا پایان عمر فراموش نخواهند کرد، تا دیر نشده و تا تمام جوان‌های خود را از دست نداده‌ایم اقدام کنید، وگر نه خیلی زود دیر می‌شود.

پایان 3 ساعت جلسه بدون نتیجه برای فوتبالی‌ها

در این جلسه پیشکسوتان و مدیران تیم‌ها نیز مسائل و مشکلات خود و فوتبال قم را تشریح کردند و حتی برخی از اعضای هیات فوتبال از عالمی مدیرعامل شهرک‌ صنعتی شکوهیه خواستار حضور وی به عنوان کاندیدای انتخابات آینده هیات فوتبال استان قم شدند تا با حضور وی فوتبال قم را نجات بدهد، جلسه‌ای که بعد از گذشت سه ساعت و ظاهرا بدون هیچ نتیجه‌ای به پایان رسید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار