مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت الله علایی از ساعت 8:30 صبح پنجشنبه، 19 شهریور از محل مسجد معتمد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷ 09 September 2015

حجت الاسلام سید سعید علایی، فرزند مرحوم آیت الله سید حسین علایی در بیان جزئیات ارتحال این عالم جلیل القدر و انقلابی که عصر روز دوشنبه در سن 83 سالگی به دیدار حق شتافت، پرداخت و گفت: بیش از 50 سال است که مرحوم آیت الله علایی استاد حوزه علمیه مشهد بودند و از قبل انقلاب در در مسجد گوهرشاد در جوار حرم مطهر رضوی تدریس سطوح عالیه حوزه و تفسیر و خارج فقه داشتند.

وی علت ارتحال آیت الله علایی را «ایست قلبی» عنوان کرد و افزود: مدت مدیدی بود که ایشان ناراحتی قلبی داشتند که جانبازی فرزندشان در دفاع مقدس یکی از علل آن بود، اما با همان ناراحتی برای تدریس می رفتند و در نهایت هم به دیابت مبتلا شدند؛ در دو سال اخیر نیز دچار نارسایی کلیه شدند و زیر نظر پزشک بودند.

حجت الاسلام علایی خاطرنشان کرد: روز زیارتی امام رضا(ع) با وجود این که تا حدودی حال ایشان بهتر شده بود و با پای خودشان عصا زنان به زیارت می رفتند، دچار ایست قلبی شدند.

وی با اشاره به این که مرحوم آیت الله علایی از شاگردان مرحوم میرزا جواد آقای تهرانی بوده و  با مرحوم آیت الله بهجت از دوران قبل از مرجعیت ایشان آشنایی داشتند و با آیت الله نوری همدانی نیز در ارتباط بودند، ایشان را یکی از علمای مؤثر در انقلاب اسلامی خواند و افزود: در بحبوحه انقلاب، مردم به سفارش ایشان، نیروهای طاغوتی یکی از کلانتری های مشهد در محدوده طلاب را خلع سلاح کردند.

فرزند مرحوم آیت الله علایی در بیان ارتباط ایشان با امام راحل و رهبر معظم انقلاب یادآور شد: خود ایشان نمایندگی زبانی از امام خمینی داشتند و در سال های ابتدایی انقلاب از ایشان کسب تکلیف کردند که با توجه به ناراحتی های قلبی و کهولت سن بیشتر به درس و بحث بپردازند و امام(ره) نیز موافقت کرده بودند.

وی با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان رهبر معظم انقلاب با آیت الله علایی گفت: اخیرا که نمایندگان رهبری از قم به دیدار ایشان آمده بودند، سفارش شان این بود که مردم نسبت به ولایت فقیه محکم بوده و پیرو ایشان باشند.

حجت الاسلام علایی همچنین به خبرنگار رسا افزود: مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت الله علایی از ساعت 8:30 صبح پنجشنبه، 19 شهریور از محل مسجد معتمد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.
برچسب ها: آیت الله علایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار