رئیس اداره تعاون دیر خبر داد
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دیر از فعالیت 375 شرکت تعاونی در سطح شهرستان دیر خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ 08 September 2015
الیاس شهدوست صبح امروز در مراسم تجلیل از کارآفرینان نمونه شهرستان دیر که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، اظهار داشت: هفته تعاون فرصتی است تا توانمندی‌های این بخش برای مردم بازگو شود.

شهدوست بابیان اینکه تعاون و همکاری ریشه در اسلام و قرآن دارد، اظهار کرد: تشکیل تعاونی‌ها با این هدف صورت می‌گیرد که کالا یا خدمات مناسب را به اعضای خود ارائه کند و زمینه‌ای به وجود آورد که اعضا سرنوشت اقتصادی و اجتماعی خود را در دست گیرند.

وی با اعلام اینکه تاکنون نزدیک به 375 شرکت تعاونی در گرایش‌های صنعتی، کشاورزی، معدنی، خدمات، حمل‌ونقل، مصرف، مسکن، مرزنشینان، سهام عدالت در شهرستان دیر تشکیل‌ شده است، افزود: نگاه ما این است که کار جمعی می‌تواند منشاء خیروبرکت باشد و لذا باید افراد مختلف با جمع‌ کردن سرمایه‌های خود، با تشکیل تعاونی زمینه رونق اقتصادی در شهرستان را فراهم کنند.

شهدوست تشکیل تعاونی دهیاران بخش مرکزی و بردخون را نیز از دیگر اقدامات در تشکیل و گسترش تعاونی‌ها دانست و اظهار داشت: به مناسبت هفته تعاون در این شهرستان برنامه‌های فرهنگی و هنری متعددی برگزار می‌شود که تجلیل از تعاونگران برتر و فعال، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی شرکت‌های تعاونی، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و غبارروبی گلزار مطهر شهدا از دیگر برنامه‌های این هفته است.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان دیر با اشاره به برنامه‌های در دست اجرای این اداره در سال جاری خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه هماهنگی و توسعه تعاونی شهرستان دیر با عضویت دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط برای تقویت و توسعه تعاونی‌ها، تشکیل تعاونی توسعه و عمران شهرستانی و سهامی عام در دست اجراست.

شهدوست تشکیل تعاونی معدنی در سال جاری، فعالیت صیادان در قالب شرکت تعاونی صیادی دیر، فعالیت لنجداران صفاری دیر در قالب شرکت تعاونی لنجدان دیر، فعالیت‌های بندری و تجاری در قالب تعاونی(تعاونی آریا ساحل دیر) را از دیگر اقدامات این اداره در سال 93 خواند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دیر افزود: شرکت تعاونی خانه سبز جنوب دیر توانست از طریق دریافت تسهیلات بخش تعاون و کارگروه اشتغال، جایگاه عرضه مواد نفتی در شهر دیر را راه‌اندازی کند و امروز زمینه اشتغال 10 نفر از جوانان این شهرستان به‌عنوان کارآفرین نمونه نیز در سطح شهرستان فذاهم شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار