معاون برنامه ریزی شهردار مشهد خبر داد:
معاون برنامه ریزی شهرداری مشهد گفت: لایحه بودجه ۹۴ شهرداری مشهد مقدس، سه شنبه این هفته تقدیم شورای شهر مشهد می‌شود.
کد خبر: ۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹ 25 January 2015

به گزارش تابناک، محمد مهدی برادران اظهار داشت: فرایند تدوین بودجه سال ‌٩۴ شهرداری مشهد برای ١٩ ‌موسسه و سازمان، مناطق شهری و ستاد شهرداری به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به آغاز فرایند تدوین بودجه ‌٩۴ شهرداری مشهد از مهر سال جاری، گفت: لایحه بودجه شهرداری مشهد در سطوح مختلف پیشنهاد، بررسی و تنظیم شده است و جمع‌بندی نهایی این بودجه نیز با حضور شهردار مشهد انجام شده است.

تدوین لایحه بودجه ‌٩۴ شهرداری مشهد براساس اسناد بالادستی

برادران همچنین تدوین لایحه بودجه سال آتی مدیریت شهری را نشأت‌ گرفته از اسناد مطالعاتی، سند چشم‌انداز شهر مشهد، طرح جامع این شهر و سایر مطالعات انجام‌شده در حوزه شهری دانست و در‌ خصوص ویژگی‌های بودجه ‌٩۴ شهرداری مشهد، تصریح کرد: لایحه بودجه ‌٩۴ شهرداری با درک از شرایط اقتصادی کشور، رویکرد اقتصاد مقاومتی، خودداری از هزینه‌های غیر‌ضروری و در راستای چابک‌سازی فعالیت بخش‌های مختلف تدوین شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد درباره بودجه جاری شهرداری در لایحه‌ ۹۴ نیز بیان کرد: با وجود افزایش نرخ تورم، بودجه جاری شهرداری مشهد با افزایشی کمتر از ١٢درصد به نسبت سال ‌٩٣ تدوین شده است.

وی ادامه داد: در سال ‌٩٣ بودجه جاری شهرداری مشهد ٨۵٠‌ میلیارد تومان مصوب شده بود که برای سال ‌٩۴ در این بخش ٩۵٠‌میلیارد تومان پیشنهاد شده است.

برادران در مقایسه بودجه ١٧‌هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران برای سال ‌٩۴ با بودجه تدوین‌ شده شهرداری مشهد، اظهار داشت: ۵ ‌هزار ‌میلیارد تومان از بودجه شهرداری تهران در بخش جاری هزینه می‌شود که با توجه‌ به میزان هزینه جاری بودجه شهرداری مشهد، باید بگوییم در مقایسه با پایتخت، بودجه مشهد عمدتا در بخش عمرانی است.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد‌، در بخش بودجه عمرانی سال ‌٩۴ شهرداری مشهد، ردیف‌های اعتباری باتوجه‌به مطالعات انجام‌شده تدوین شده‌اند. ضمن اینکه پروژه‌های بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، قطار شهری، حاشیه شهر، تملک برای پروژه‌های شهری، مسائل فرهنگی و اجتماعی، ورودی‌های شهر، ایجاد پارکینگ، اتوبوس، آسفالت معابر و از جمله پروژه‌هایی هستند که در لایحه بودجه ‌٩۴ برای تخصیص بودجه در نظر گرفته شدند.

وی در پاسخ به این سوال که برای شفاف‌کردن لایحه پیشنهادی شهرداری مشهد چه برنامه‌ای داشته است، عنوان کرد: شفاف‌کردن بودجه یکی از ویژگی‌های بارز لایحه بودجه ‌٩۴ شهرداری بوده که در ردیف‌های مختلف این موضوع در نظر گرفته شده است.

برادران همچنین تاکید کرد: تمام ردیف‌های اعتباری لایحه بودجه سال آینده شهرداری مشهد که به شورای اسلامی شهر ارائه می‌شود، مدیریت کیفیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار